Kan je hoofdpijn krijgen van (te) lang haar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
14.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haarpijn en hoofdpijn gaat vaak samen, je haar hoeft er niet lang voor te zijn om hier last van te krijgen. Ook bij het veranderen van haardracht kan dit gebeuren. De oorzaak van haarpijn, wel of niet in combinatie met hoofdpijn is niet onderzocht voor zover ik weet, ondanks dat veel mensen hier last van hebben.

Antwoorden (3)

“Wanneer je je haar in een strakke staart of dotje doet, trek je aan de zenuwen van je schedel. Dat geldt trouwens ook voor vrouwen die extensions of een weave hebben. Het getrek zorgt ervoor dat de gevoelszenuwen nog meer geactiveerd worden. Dit kan er voor zorgen dat je hoofdpijn krijgt of ten minste toch een gevoel van hoofdpijn. Je haar opsteken zou normaal gesproken niet pijnlijk moeten zijn, maar je kan het zo ervaren en is bij sommigen zelfs zo erg dat het op migraine lijkt.”
6 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar niet iedereen zal dezelfde last en hoofdpijn ervaren. Met dik haar wordt het steeds zwaarder qua lengte, dan is het wellicht handiger om het bovenop je hoofd te dragen.

-Haarpijn is ook een mogelijkheid.
Heb je langer dan kort haar en doe je de scheiding aan de andere kant, dan kan je ook behoorlijk haar- en vervolgens hoofdpijn krijgen.
-Afhankelijk van de lengte ja maar ook zeker de dikte van je haar (vriendin met heel dun haar heeft nergens last van), kan je hoe langer het wordt behoorlijk hoofdpijn van je mooie lange lokken krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had tot mijn 35e haar tot in mijn knieholte. De enige keren dat ik haarpijn had, was als ik het haar in een andere richting vlocht of vast spelde. Dus was niet het gewicht van het haar dat voor pijn zorgde, maar de wijziging van haardracht.