Wat te doen bij rode pijnlijke bovenlip na het ontharen?

Ik heb meteen na het douchen mijn snor onthaard.Mijn bovenlip is nu rood en pijnlijk wie weet wat ik kan doen tegen de pijn? En hoelang blijft het rood?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Haar
27.3K

Antwoorden (2)

Eigenlijk had je direct na het harsen (ik neem aan dat je dat hebt gedaan), je vinger op het geharste deel moeten leggen en een beetje druk uit moeten oefenen, dat verdoofd de pijn al aardig. Maar dat kan nu niet meer, kijk of je zinkzalf in huis hebt, bijvoorbeeld Sudocrem. Dat werkt super, je huid hersteld sneller, de pijn wordt verzacht. Ook kun je als je dit niet hebt, een koud washandje op de plek leggen, dat verdooft ook de pijn.
De roodheid trekt na ongeveer een uurtje weer helemaal weg, bij sommige mensen duurt dat wat langer, maar langer dan een dag is het niet rood. De volgende keer dat je harst wordt het meestal minder (lang) rood. Zorg dat je de huid goed spant tijdens het harsen en trek de harsstrip er tegen de haargroeirichting af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat had ik inderdaad moeten doen. Ik heb net een beetje rond gezocht in huis en ik heb sudocreme gevonden. Ik heb het gebruikt en het helpt inderdaad. En nu nog wachten tot het minder rood wordt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn dat je het gevonden hebt, doe het er voor je gaat slapen nog eens op, dan kan de huid ook tijdens de nacht herstellen. Heb je geharst, of toch op een andere manier onthaard?
Aloe Vera gel (ongeparfumeerd) en koel houden (koelte verminderd de zenuw stimuli en helpt zo dit te verlichten)

Bij ontharen kunnen lichte beschadigingen aan zowel haarfolikels als de opperhuid veroorzaken Houdt dus altijd de tijds richtlijnen aan. Aloe Vera is mild, niet vettig en helpt bij het herstel van dermatologische beschadigingen. Houdt in elk geval het gebied in de gaten, verergerd de gevoeligheid neem dan contact op met de huisarts en voor het ontharen van delicate zone's zoals het gezicht is een milde ontharings creme vaak de beste oplossing. Veet sensative bijvoorbeeld. Normale ontharings gel/creme of wax kunnen op dunne huid makkelijker gevoeligheid veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dankjewel voor je antwoord ;)