Waarom zijn je grijze haren van wortel tot punt grijs en niet half zoals je dat hebt als je je haar geverft hebt en uitgroei krijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Haar
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor hoeft niet zo te zijn.

Antwoorden (1)

Als men ouder wordt, treedt een natuurlijke kleurverandering op. Het haar wordt eerst grijs, daarna zelfs wit. Vaak zet dit proces in rond het veertigste levensjaar. De oorzaak is vrijwel geheel te wijten aan genetische oorzaken. De kleurverandering vindt haar oorzaak in de geleidelijke afname van pigment. Naarmate er in de haarwortel minder melanine wordt geproduceerd groeien nieuwe haren dan aan zonder pigment. De haren zijn volledig grijs of wit.

De helft kan via natuurlijke groei niet bruin of zwart zijn en de andere helt grijs, tenzij natuurlijk de haren geverfd worden of een kleurenspoeling hebben gehad.

Onderzoek naar het voorkómen van grijs haar is er wel maar om echte medische behandelingen te vinden voor het voorkómen van grijs haar zullen we vermoedelijk nog vele vele jaren moeten wachten.