Wat is een snel kapsel voor extreem lang haar?

Ik heb erg lang haar en vind het zelf heel leuk. Maar als ik 's morgens naar mijn werk ga heb ik haast en doe ik het eigenlijk altijd in een hoge staart. Welke kapsels kan ik nou 's morgens snel maken? Ik ga het niet föhnen hoor, moet echt snel. Vlechten bij mezelf vind ik lastig, dan heb ik moeite met het "overpakken" wanneer ik er niet meer van bovenaf bij kan. Dan komt er op dat punt een rare "kronkel" in m'n vlecht. Tips daarvoor zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sta wat eerder op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan ook nog een leuk kapsel voor me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan wat tips voor lang haar,misschien zit er wat voor je bij. http://www.kapsels.net/opsteekkapsels.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb kort haar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus geen metalfan? ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stiekem wil ik een hanenkam maar dat gaat toch niet lukken :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meer punk,je kunt ze misschien ergens kopen en dan opplakken,haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Maria16, handige site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,er staat ook precies hoe je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu nog even een "snelle" zoeken... haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahaha daar heb ik verder niet naar gekeken. Succes ermee!!!

Het beste antwoord

Ik vind een 'wokkel' wel leuk. Dat is zeg maar een soort van vlecht met 2 plukken ipv. 3 plukken, wij noemen het wokkels omdat het een beetje op van die wokkel-chips lijkt (het heeft niks te maken met dat dikke soort haarelastiek dat ook wokkel genoemd wordt).
Je verdeelt je haar in 2 grote plukken (de linkerhelft en de rechterhelft) en draait ze eerst allebei los van elkaar met de klok mee, net zolang tot ze nog net een lange pluk vormen en nog niet beginnen op te krullen. Daarna draai je ze tegen de klok in om elkaar heen. (Of eerst beide tegen de klok in, en dan samen met de klok mee, dat maakt geen verschil)

In plaats van 1 grote wokkel, kan je ook meerdere of zelfs een heleboel kleinere maken. Beide plukken moeten altijd ongeveer even dik zijn.
Het blijft heel goed zitten, dus het is ook een goede oplossing voor als je een keer je elastiekje kwijt bent, het blijft uit zichzelf een stuk beter zitten dan een vlecht.

Ik weet de officiële naam niet, dus ik kan je helaas geen plaatjes laten zien.

Wat de vlecht betreft:
Op het moment dat je 'm moet overpakken moet je je hoofd zo ver mogelijk naar links draaien en je haar boven je rechterschouder doorvlechten, zo ver naar achter als je lukt. Bij mij komt er dan geen rare kronkel in.
Naar rechts draaien en boven je linkerschouder kan ook natuurlijk, je moet zelf even voelen wat voor jou het makkelijkst gaat.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een plaatje weten te vinden: http://braidsanddreads.weebly.com/uploads/5/5/9/3/5593541/6099580.jpg
Zij noemen het een twister.

Toegevoegd na 1 dag:
Wat ook een leuk effect geeft, is een staart met heel veel elastiekjes. Je doet eerst je haar gewoon in een staart. Dan doe je een cm of 5 lager een stiekje erin, en 5 cm lager weer een, 5 cm lager weer een, enz. Dan wordt je lange staart dus als het ware opgedeeld in allemaal kortere stukjes. Vooral als je de elastiekjes een beetje strak doet, krijgt je staart er een heel leuke vorm van, omdat je staart bij de elastiekjes smal is en er tussen in breder.

Het zorgt ook dat je haar veel minder snel gaat klitten dan bij een gewone staart. Ook hiervan weet ik niet hoe het heet, dus ik hoop dat je de beschrijving een beetje snapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn leuk ja, dat zal ik weer eens doen! Ik was ze weer een beetje vergeten. Ik noemde ze altijd "draaistaarten" of "draaivlechten".
En bedankt voor de tip over het doorvlechten, ik zal weer eens gaan oefenen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vlechten gaat al wat beter, bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik vond jouw tip de beste. Ben weer aan het vlechten geslagen en ga die draaistaarten binnenkort ook weer eens uitproberen.

Andere antwoorden (6)

Ik heb lang haar en als ik snel weg moet doe ik het in een knot , dat is altijd handig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het vaak in een knot als ik het gewassen heb. Dat doe ik dan wel weer 's morgens maar föhnen duurt me echt te lang. Hoe maak jij je knot? Gewoon met een elastiek?
Je haar vastpakken alsof je een paardestaart wil maken dan de staart rond draaien en naar boven steken met een of twee klammers.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip en flauw dat je een minnetje krijgt!
Je haar in een hoge staart doen, dan plukjes oppakken en lukraak vastzetten, krijg je een wild effect.

Toegevoegd na 44 seconden:
met kleine klemmetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga ik eens proberen, bedankt. (eerst maar eens een keer 's avonds zonder haast :-)
Een nette knot met schuine scheiding. Je kunt het ook een dag van te voren wassen en föhnen. Ik weet niet of je styl haar hebt of krullen, maar afwisseling is leuk, als je stijl haar hebt zou af en toe slag in je haar leuk zijn.. Iemand hierboven had het over "je haar vastpakken alsof je een staart gaat maken en dan draaien." doe dat de avond van te voren, bij het vastpakken heel strak draaien, en dan een knot ervan maken. Dan heb je de volgende dag hele mooie slagen in je haar. Gewoon met een klep vastmaken, is superleuk! En als je krullen/slag hebt van jezelf/ de avond ervoor styleren, hoge staart, misschien een pony? Vind ik ook erg leuk staan. 't is maar net wat bij jouw gezicht staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik wel eens een hoge staart schuin op mijn hoofd waardoor je staart over 1 van je schouders hangt, ook vind ik een rommelige kont wel leuk! of je haar gewoon los laten hangen!

Toegevoegd na 22 uur:
kont = knot

oeps!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je idee. Ik vind een "zijstaart" niet zo bij me passen maar dat kun jij ook niet ruiken. :-) Het hangt nu ook al over één schouder omdat het zo lang is.
En een rommelige kont? Haha grapje, ik snap hem wel. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee jammer!
aaaah wat erg! hahahaa!
's Avonds je haar wassen en dan een vlecht maken. Dan hoef je 's ochtends alleen maar je vlecht eruit te halen en daar kun je een hele mooie losse knot of staart van maken. Bij de knot gewoon een beetje opmoffellen haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik met nat haar ga slapen is het 's morgens nog niet droog. Bovendien krijg ik dan allemaal plukjes op m'n hoofd die uitsteken en moeilijk in het gareel te krijgen zijn. Ik was het meestal 's morgens en doe het dan in een knot.