Hoe kun je het beste haarspray/haarmousse verwerken in je haren?

Ik krijg namelijk allemaal witte viesigheid in mijn haren, door witte zandkorreletjes om maar zo fff te zeggen.

Ik spuit de mousse/haarspray in mijn haren en dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik gebruik wel dan haarspray en dan haarmousse.

Het lijkt wel alsof het op mijn hoofd zit en er aan plakt de mousse en wat ik er allemaal op spuit.

Toegevoegd na 16 minuten:
Moet het haar nat/vochtig zijn als je haar mousse of haarspray in je haren wil doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
5.7K

Antwoorden (6)

Kan anders zijn per merk, dus lees de achterkant daar staat het op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt inderdaad ook aan het merk maar ik gebruik al jaren mousse en haarlak maar heb nergens last van maar ik doe de mousse altijd op mijn handen en dan kneed ik het in me haar en haarlak altijd op zo;n 30 cm van je haar af erop spuiten en heb nergens geen last van
maar ik denk dat jij eerst mousse doet en erna meteen haarlak dan krijg je net een suikerspin
dus eerst de mousse in handdoek droog haar en goed laten drogen evt in model brengen met fohn en dan pas haarlak gebruiken suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe de ene dag haarspray en de andere dag haar mousse, dus niet tegelijk op een dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zal je teveel haarlak opspuiten en dan krijg je dat de mousse weer gaat werken dat is ook als je je haar nat maakt met je handen dan wordt je haar ook weer steviger door de mousse
je kunt dan het beste je haren wassen dat ziet er wel frisser uit
Eerst mousse, eventueel in beetje vochtig haar.
Dan in model brengen, beetje fohnen.
Als laatst de haarlak, om alles 'vast' te zetten.
12 jaar geleden
Haarlak in vochtig haar geeft inderdaad wittige dingetjes.

Eerst de mousse in handdoekdroog haar, dan stylen. Als het goed droog is, dan van een afstandje haarlak erin voor de fixatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het haar moet inderdaad nat en vochtig zijn voordat je de mouse of haarspray in je haren wilt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mousse niet op je haar aanbrengen als dot. Mijn kapster doet dat op haar handen en met de vingertoppen masseert ze in. Ze raakt de hoofdhuid niet. Aleen het haar. Is er ook klitloos weer uit te borstelen.

Haarlak even schudden voor gebruik en vanaf 20 cm opspuiten.

Maar is een van de twee niet voldoende? Of haarlak, óf mousse? Anders moet je eens overgaan op strong van een van de twee.