Kan ik mijn rood geverfde haren opnieuw bruin krijgen met een kleurshampoo?

Heb dus gisteren mijn haar geverfd, blijkt dat het een permanente kleuring is (terwijl dat helemaal niet op het pakje stond!!)... het is donkerrood maar het bevalt me niet. Kan ik het opnieuw kleuren met een donkerbruine kleurshampoo (niet permanent, zo één die 3 maanden blijft) ?

Toegevoegd na 1 dag:
Oké, heb er dus donkerbruin over gedaan en het is goed!! Heb nu donkerbruin met een rode schijn (niet opvallend) en daar ben ik best tevreden mee :)
Het is niet oranje geworden en ik heb nog steeds evenveel haar op m'n hoofd!

Vind ik leuk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
22.5K

Antwoorden (3)

Dat zou ik toch maar niet doen. Ik ken verhalen van mensen waarvan de haren groen of oranje werden. Zelfs bij een kapper is niet altijd te voorspellen hoe de kleur wordt.
Toch zou ik de terugkleuring toch liever aan een goede kapper toevertrouwen dan zelf proberen.

Trouwens, ook de zogenaamde spoelingen, het is allemaal verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zou dit echt aan een goede kapper overlaten..
Nee, niet doen!! Bij mij werd het oranje, pas na een week of zes kan je het opnieuw kleuren. Er zijn wel ontkleuring-shampoo's verkrijgbaar. Maar als je het gisteren hebt geverfd kan je toch niet weten of het een permanente kleuring is?? Zo wie zo gaan er een aantal weken en wasbeurten overheen voor de kleur er uit is. Ik heb nog nooit gehoord van een kleur-shampoo die er na een dag al uit is. Misschien even geduld hebben maar zeker niet meteen weer verven!! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
was het verf met twee componenten die je moest mengen?
dan is het permanent, anders niet.
wassen met antiroos shampoo neemt ook al veel van de kleur weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet duidelijk beschreven staat ga ik er vaak al van uit dat het permanent kleuring is. Grootste gedeelte van de haarkleuringproducten zijn permanente haarkleuring. Haha hier leer je weer van. Dit overkomt je nooit meer weer. Suc6 ermee. Goed idee om eerst 1 haarlok te kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben'k weer.. Bij het kruidvat kan je ontkleuringscreme krijgen (staat bij de kleurspoelingen)..het werkt maar je haar wordt er erg droog van dus na de behandeling zou ik wel een haarmasker gebruiken, en eventueel morgen weer, dan voelt het weer zacht aan. Daarna moet je wel eventjes wachten met opnieuw kleuren, anders is het niet goed voor je haar. Bij mij is het goed gekomen (was zo oranje als een wortel) en tegenwoordig gebruik ik alleen nog excellence om te kleuren, daarvan weet ik zeker dat het goed komt, hihi. Ook ik had overigens slechte ervaringen bij de kapper (kleuren) dus blijf ik het gewoon thuis doen!
Door er pure zilvetshampoo in te doen en er een uur in te houden, trek je al heel veel van de kleur eruit. Daarna kan je er bruin over heen ververven maar wacht wel 1 dag

Toegevoegd na 49 seconden:
Overigens kan je haar wat gekleurd is met henna niet over kleuren met gewone verf