wat zijn de gevolgen voor mijn dochter als ik ze uitschrijf?

mijn dochter gaat voor onbepaalde tijd naar het buitenland met geen vast verblijfplaats, wat zijn de gevolgen voor haar als ik haar uitschrijf.?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Waarom wil je dat doen?
erotisi
6 jaar geleden
Ze staat dan nergens geregistreerd en dus is er een hiaat in de registratie zolang ze zelf ook niet uitschrijft naar het buitenland. Dat kaninvloed hebben op haar AOW als ze 67 wordt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ze naar het buitenland verhuist kan ze zich vrijwillig voor de AOW verzekeren. Ze betaalt dan de normale premie, een percentage van haar inkomen, met een minimum van 5% van de maximum premie. Ze moet dat binnen een bepaalde tijd kenbaar maken bij de SVB. Ik geloof een half jaar. Ik hoop dat deze regeling nog steeds geldt.

Antwoorden (4)

Na uitschrijving uit de Basisregistratie Personen heb je geen recht meer op zaken als uitkering, huursubsidie, kinderbijslag en bijvoorbeeld de Nabestaandenuitkering (ANW). En aantal verzekeringen geeft geen dekking meer als je bent uitgeschreven uit het BRP: o.a. zorgverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekeringen en doorlopende reisverzekeringen.

Daarnaast zijn er ook gevolgen voor je AOW (Algemene Ouderdomswet). Voor ieder volledig jaar (tussen je 15de en 65ste) dat je in het buitenland verblijft wordt de opbouw voor AOW (uitkering / pensioen) tijdelijk stopgezet (korting van 2% per uitgeschreven jaar op de uiteindelijke uitkering).

De gemeente stelt ook de belastingdienst op de hoogte van je nieuwe adres in het buitenland. Indien je in het buitenland geen inkomsten hebt, zijn er verder geen significante gevolgen, volgens opgaaf van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is niet mogelijk om iemand anders dan jezelf uit te schrijven. Dat is ook logisch, het zou een mooie boel worden als dat zou kunnen.
6 jaar geleden
erotisi
6 jaar geleden
Toch lijkt me dat de hoofdbewoner of eigenaar zijn huurders wel uit kan schrijven en misschien ook je kinderen wel.
Uitschreven kan inderdaad vaak niet maar inschrijven elders wel waardoor uitschrijving automatisch plaatsvindt.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik heb een tijdje een vriendin in huis gehad. Die kon ik niet uitschrijven. Zij moest zelf ergens anders inschrijven. Ik heb 1x iemand anders ergens anders kunnen inschrijven. En dat was mijn man. Dit kon alleen als we getrouwd waren (dus geen partnerschap) en daar was zelfs nog gezeik bij omdat ik mijn meisjesnaam heb gehouden. We gingen verhuizen van Amersfoort naar Kesteren en ik wilde ons beiden inschrijven bij de gemeente Neder Betuwe. Ik zie die vrouw nog voor me "Je kan alleen iemand anders inschrijven als he net die persoon getrouwd bent" En tien kwamen de 2 verschillende achternamen. Dat vond ze zo raar. Is blijkbaar niet gebruikelijk in deze gemeente.
Ook vervalt dan haar eventuele inschrijving bij Woningnet.
6 jaar geleden
Dan zijn de gevolgen dat ze eigenlijk dakloos is.
Ze staat immers nergens meer ingeschreven, dus is ze voor de staat dakloos.
Ze kan natuurlijk wel een postbus aanvragen voor als ze in het buitenland verblijft.
Tenzij u natuurlijk wel gewoon haar postadres blijft.