Heb ik een meldingsplicht als ik mijn woning verkoop dat er een asbest schoorsteen opzit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ja, je hebt meldingsplicht, maar de koper heeft ook onderzoekplicht. Als jouw woning ouder is dan 30 jaar, vereist dit meer onderzoek door de koper en kan deze niet verwachten dat het huis in prima staat is, als jouw huis 5 jaar oud is is dat een ander verhaal.
Mocht dit tot een rechtszaak komen, en je hebt dit verzwegen, dan is de kans groot dat jij voor het herstel op gaat draaien, meldingsplicht staat hoger dan onderzoeksplicht. Ik zou je dus adviseren dit wel te melden.