Is bruine of groene zeep hetzelfde als natuurlijke zeep?

Ik schijn dit namelijk noch in België noch in Nederland onder de benaming bruine/groene zeep te vinden. Ik vind wel overal natuurlijke zeep.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Natuurlijke zeep is een vreemde benaming.
In de vrije natuur komt geen zeep voor, dus natuurlijke zeep bestaat niet.
Waarschijnlijk is het een benaming die in de reclame wordt gebruikt om mensen geld uit hun zak te kloppen.

Alle zeep die bestaat is een chemisch product, en wordt gemaakt door een dierlijk vet of plantaardige olie te laten reageren met een loog of met soda.

Van elk vet en elke olie kun je zeep maken.
Groene zeep werd oorspronkelijk van hennepolie gemaakt dat een enigszins groene kleur heeft.

Aan bijna alle zepen worden kleur en geurstoffen toegevoegd maar aan groene zeep niet. Daarom heeft het die specifieke kleur en geur.