Snoeien doet groeien, geldt dat voor behalve planten/struiken ook voor haar en nagels ?

Nu mijn haar kort is en om de 6 weken wordt geknipt groeit het harder dan toen het lang was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Haar blijf op de zelfde snelheid groeien, maar alleen merk je het nu sneller op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het groeit net zo snel, alleen slijt lang haar af door het "schuren"over je schouders. En als het kort is valt een halve centimeter sneller op dan wanneer het lang is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korter haar lijkt sneller te groeien dan lang haar maar dat is niet zo. Haar zelf is dood weefsel, dus dat is niet in staat om te reageren op knippen. Voeden van haar lukt ook al niet met shampoos en spoelinkjes, hoewel je het met de juiste middeltjes van buitenaf wel mooier kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een hardnekkig sprookje; de overheid denkt zelfs dat studenten en zieken beter groeien als je ze kort.
Nagels en haren lijken alleen maar harder te groeien omdat een heel korte haar in een maand twee maal zo lang wordt en een lange haar maar enkele procenten.