Hoe verzorg je een rozenplant?

Heb sinds een paar maanden deze plant. En hij groeit als kool. Er zijn al twee extra stengels vanuit de grond gegroeid en die zijn inmiddels al een bloem geworden. De oude bloemen hebben losgelaten.

Maar moet ik nu die stengels wegknippen, want ik zie niet zo goed in hoe daar weer een nieuwe bloem uit zal komen.

Misschien ook de zijvraag: ontstaat een knop/bloem alleen vanuit een nieuwe stengel uit de grond, of ontstaat hij ook vanuit een andere stengel waar al een bloem heeft gezeten die inmiddels is uitgebloeid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Rozen in huis is best niet makkelijk, al heel snel raakt de voeding op en bij te weinig voeding maakt de roos wel voldoende blad, maar geen bloemen meer.
Een stengel die al een bloem heeft gegeven, zou meer knoppen kunnen vormen, maar bij te weinig voeding, doet de roos dit niet meer.
Hij moet het dan nog hebben van nieuwe stengels uit de grond, omdat die nog krachtiger zijn, uiteindelijk zal bij te weinig voeding, ook hier geen bloemen meer aan komen.
geef hem iedere week een beetje voeding en pas op met te veel water, is de grond nog vochtig, nooit water geven.
Ook worden de dagen nu steeds korter en wordt het steeds moeilijker de rozen in bloei te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

uitgebloeide rozen knip ik altijd af tot het eerste takje waar 5 blaadjes aan zitten.
aan deze stengel kunnen weer zijtakjes komen, die weer nieuwe rozen geven.
Rieneke1