Hoe krijg je zoete aardbeien?

Ik heb in de tuin zo'n plantje voor aardbeien en ik wil dat mijn aardbeien zoet worden. Volgens een vriendin moet ik dan 1 maal daags suikerwater toedienen, maar ik heb daar geen vertrouwen in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
10K
anneliez
10 jaar geleden
Nee, ze houdt je behoorlijk voor de gek
Amadea
10 jaar geleden
Echt zoete aardbeitjes zijn die je in Midden-Europa in de bossen vindt. Heel klein, maar verrukkelijk: bosaardbeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pff.. Ik heb zelf ook aardbeien geplant in mn moestuintje.. Ze ruiken heerlijk, maar zijn zo zuur. Ze zijn wel rijp, mooi rood en groot. Maar niet te eten zonder suiker.

Antwoorden (4)

De smaak ligt aan het ras aardbeien wat je plant, niet wat de plant aan voeding krijgt, waarschijnlijk wordt het suiker niet eens opgenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Het enige juiste antwoord,er zijn verschillende soorten waaronder de lambada één van de zoetste is. http://aardbeiplantje.nl/rassen
Fruit wordt zoeter naarmate het rijpt. Dus mooie donkerrode aardbeien zijn zoeter dan lichtere aardbeien. Zaak is dus ze te plukken als ze rijp zijn (en zorgen dat de vogels ze tot die tijd met rust laten...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Netje overspannen en de vogeltjes blijven van de aardbeien af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad.
Als ze rijp zijn, plukken, wassen en met suiker of zoetstof bestrooien en een paar uur laten staan, dan zijn ze heerlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoete aardbeien krijg je door zon! Oogst ze dus als het een paar dagen lekker zonnig is geweest . Als je ze plukt als het een paar dagen flink geregend heeft (of teveel water geeft) zullen ze wateriger smaken, houdt daar rekening mee.