zijn er gifitge spinnen in nederland?

Zijn er ook giftige spinnen in nederland?
Ik had iets gehoord over de Kerkzesoog spin. Deze komt voor in Nederland en sommige mensen zeggen dat deze giftig kan zijn, is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Het beste antwoord

In België en Nederland komen geen gevaarlijke spinnen voor. Er zijn wel enkele soorten die beter met rust gelaten kunnen worden vanwege de pijnlijke beet. De beet van de roodwitte celspin (Dysdera crocata) bijvoorbeeld is bijzonder pijnlijk. De celspin leeft van pissebedden en heeft krachtige en lange cheliceren (kaken) om deze te doden. De beet van de spoorspin (Cheiracanthium punctorium) staat eveneens bekend als zeer pijnlijk en kan leiden tot onder andere duizelingen en misselijkheid. Ten slotte kan ook de waterspin een beet geven die men niet snel zal vergeten.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer duidelijk antwoord