vaste plant "Tiarella Wherryi"word bruin geel?

Ik heb in mijn nieuw aanleg voortuin last van het geel/bruin worden van de" Tiarella wherryi". Hij heeft wel gebloeid maar doet nu niets meer, terwijl het andere aangeplant wel groter/groener word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Tiarella is een vaste plant voor vochtige grond en schaduw.
Dit voorjaar was extreem droog, ook al zou je gesproeid hebben, het was te droog.
Mogelijk is ook de zuurgraad van je grond niet goed voor dit plantje.
Tiarella vraagt humusrijke kalkrijke grond.
Misschien heb je zure arme zandgrond.
Ik zou ze opnieuw planten in flink wat potgrond en wat extra algenkalk
En niet in de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na navraag klopt dit rdelijk. bedankt

Andere antwoorden (2)

De plant krijgt dan niet genoeg voedingsstoffen binnen. Dat bijvoorbeeld water of licht zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze plant prefereert schaduw tot halfschaduw, en een vochtige grond.
mogelijk zijn de omstandigheden niet ideaal?

probeer anders eens of hij opknapt van wat voeding.
Rieneke1