hoe dood ik planten?

ik heb ik de tuin een paar plantjes, die van de buren wegkomen. hun weigeren om die plant weg te halen. maar bij mij komen die plantjes telkens weer op. hoe dood ik ze zo snel mogelijk? ik heb geen zin meer om telkens die plantjes weg te halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
33.3K

Antwoorden (12)

koop een gifspuit waar de planten dood van gaan (:
die kan je gewoon bij het tuincentrum halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt RoundUp gebruiken, maar ik hou zelf meer van milieuvriendelijk handwerk.
bamibal
12 jaar geleden
er zijn verscheidene chemische middelen om dit te kunnen bestrijden, probeer eens round up, dit werkt meestal goed bij onkruid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gebruiken wij roundup voor. Zorg wel dat je andere planten er niet aan gaan. Is te koop bij de boerenbond en volgens mij ook bij praxis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
round up werkt zeer effectief alleen zijn de planten er om heen dan ook dood. ook die van de buren round up is eigenlijk voor hardnekkig onkruid. mij lijkt het niet de bedoeling dat je ruzie met de buren krijgt. je kunt proberen om met planken onder de schutting te werken zodat de kans dat de planten komen minder worden ook worteldoek kan goed helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zaailingen zijn van een plant van de buren, dan heb je daar grotendeels in het voorjaar last van.
Een paar keer schoffelen of uittrekken en je bent er weer voor een jaar van af.
zijn het kruipende wortels die iedere keer bij jou bovenkomen dan sluit ik me bij Rieneke aan: plank onder de schutting of worteldoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, bedoel burg
zag in de verte een zwarte kat als avatar, en dacht aan rieneke.
excuses
je hebt het over een paar plantjes van de buren, dan ga je toch niet direct met gif werken?
Wat dacht je van tuingereedschap.
Vraag me wel af wat voor een tuin je wel niet hebt.
Graaf langs de scheiding een diepe sleuf en plaats daar wortelscherm in, daar kan voorlopig niets meer doorheen!
gaat 50 jaar mee!
Maar daar zal je wel geen zin in hebben.
Spuit er dan maar een fles azijn over de plantjes leeg, dan gebruik je tenminste geen gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Goed antwoord Ed.+
Kristal
12 jaar geleden
+ 1 Ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord ed +1
Begieten met kokend water werkt snel en beschadigt andere planten niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spuit er schoonmaak azijn op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een onkruidbrander, zeer effectief. Je brandt het bovengrondse gedeelte af en daardoor kunnen de wortels in de grond geen lucht meer opnemen en sterven af. Je moet het wel een paar keer herhalen, maar het is makkelijk werken en op den duur heb je succes. Ik heb mijn brander eens gekocht bij Lidl, het was een aanbieding voor 17,50, maar de tuincentra hebben ze ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,is dat wat,plantjes van de buren.Een spa doet wonderen even afsteken en het polletje aan de buren terugeven,kunnen zij ermee doen wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chloor op de wortels gooien of brandspiritus