Mijn moeder heeft bij een kruipruimte in haar gang....altijd een grote plas water staan....is dat normaal of ongezond.?

water in kruipruimte en ruikt muf lijkt mij niet goed....wie weet dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Je kunt bij de buren vragen of zij ook dit probleem hebben. Zo ja, de gemeente van je woonplaats raadplegen, of informatie in winnen bij het waterschap, of Hoogheemraadschap, want eerst zal de oorzaak van het water onder het huis moeten worden vastgesteld. Er zijn gevallen bekend dat de gemeente bereid is mee te werken aan een afwatering naar de straatriolering, waarbij het niet bij voorbaat vast staat dat zij de (volledige) kosten voor rekening nemen. Overigens geldt ook dan dat je de bouwkundige consequenties moet kunnen (laten) inschatten, zeker indien jij als enige bewoner een dergelijke operatie uitvoert en de rest van de buren niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevallig gaan ze in de straten bij mijn moeder de rioleringen vervangen.hoop dat het dan.......verbeterd.

Andere antwoorden (4)

Dat ligt aan de hoogte van het grondwater. In sommige wijken is dat zo. Het kan geen kwaad, maar zorgt wel voor snellere verrotting van eventueel houten vloeren.
Ivana
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+ snap de min ook niet. Is gewoon een feit. Hier is het altijd vochtig tot nat in de kruipruimte.
Nee dat is absoluut niet goed.
Dit veroorzaakt schade aan zowel de woning als aan de gezondheid.
meestal is het aanbrengen van een drainage systeem onder de woning afdoende maar het kan zijn dat er andere bouwkundige maatregelen nodig zijn.
Adviseer je dan ook om er eens een aannemer na te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kun je bij extreem hoog grondwaterpeil er niets aan doen.
Bij ons was de bodem erg verzakt en was de kruipruimte bijna 80 cm. hoog (diep) er stond ook altijd water. Ik heb er toen 12 kub. zand ondergeschept (pff met emmertjes best een hele klus) nu is het droog.
Kost bijna niets en is wel het behoud van de vloer (hout bij ons)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond is het iig niet, of het normaal is, ligt aan de plaats waar de woning is gebouwd.
Als het veengrond is, komt grondwater vrij veel voor.
In Vinkeveen, b.v. is het mogelijk om met een bootje onder de RK kerk te varen, zoveel grondwater staat daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zeker wijwater? ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet meneer pastoor wel heel erg met zijn water geknoeid hebben.