Is keramisch parket mooi en duurzaam?

Er zijn vele sites te vinden maar zie door de bomen`t bos niet meer. Ervaringen gebruikers houtstructuurtegels, zijn wel te lezen, maar van vele jaren geleden. Wellicht heeft iemand van GV tips, waar,(liefst in en rond de provincie Utrecht), een goede tegelhandel is met uitgebreide showroom en zelf ervaring heeft met keramisch parket ? Bvb dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Loenie. Ik heb 4 jaar geleden, wel keramisch parket gezien dat er wel goed uit zag. Maar ja, dat was maar een klein oppervlak in een showroom. Dus ben ik benieuwd of er intussen verbeterde versies zijn.
We hebben nu plavuizen 20x20 + vloerverwarming(zeer gedatteerd natuurlijk) en een houten vloer is voor ons geen optie , vandaar dat ik naar een goed alternatief zoek).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedatteerd=gedateerd
sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, dit ga ik onthouden voor een badkamer.
Maar jij wilt het in een gewone ruimte. Waarom eigenlijk geen echt hout? Daar kan ook vloerverwarming onder. Elke (betrouwbare) webwinkel heeft ook een (kleine) showroom, al is het soms maar een schuur. Ik zou altijd een paar tegels willen bekijken, meenemen naar huis en nog eens bekijken. Zou .. zijn als het er in ligt en je het toch niet mooi vindt.

Antwoorden (2)

wat het is met keramische houtstructuurtegels is dat je geen onderhoud hebt je hoeft het niet te laten schuren en lakken om de zoveel jaar, het enige wat je hoeft te doen is dweilen en dan ben je klaar.

Wat ook prettig is is dat dat de tegels dubbelhard gebakken zijn dus erg hard en in verschillende maten lengtes
je zou ze bij ons in de showroom kunnen bekijken bij de megategel om dat je zicht in de buurt van utrecht wij hebben ook een showroom in Hoorn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dan gewoon tegels met een houtuitstraling. Vroeger vond ik het tamelijk nep uitzien maar tegenwoordig is het echt heel mooi. Zo kan het ook goed in natte ruimtes en in de keuken. Daar loop je nogal wat op en neer tussen het water en het vuur. Echt hout slijt dan.
Ik was laatst bij Deco Import In Houten. Aan de peppelkade. Wim is een aardige man en heeft veel soorten houten tegels. Prachtig!