Hoe maak je de riggels waar de douchedeurtjes over heen glijden schoon?

Er blijft water in hangen, dit zorgt voor bruine randen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het water kan niet weglopen, zou ik daarin iets moeten demonteren?

13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ha, die Annswers;

Mooi klusje voor een stoomreiniger.

Toegevoegd na 1 uur:
Misschien kun je er met een fijn boortje kleine afvoergaatjes in maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou schoonmaakazijn kunnen proberen.
Of anders HG schimmel, vocht en weerplekkenreiniger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een oude afwasborstel en Cilit Bang. Goed borstelen en afspoelen met de hoge straal van de douche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De deurgeleides zijn waarschijnlijk van aluminium of van plastic je zou er met een dun boortje een of twee gaatjes in kunnen boren aan de kant van de douche zodat het water eruit kan lopen. Wat je ook kan doen is als je klaar bent met afdrogen de handdoek op de richel leggen en dan zuigt de handdoek het water wel op, maar dit geeft een rommelig gezicht. Het ligt eraan wat de aanslag veroorzaakt het kunnen ook zeep tresten zijn en die kan je goed met echte bleek verwijderen vaak gaat dan ook andere aanslag weg. Zijn het resten van water dan kan je het proberen met antikal of met goed schrobben, succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chemische troep allemaal niet nodig.
Zorg dat het water weg kan (piepklein gaatje boren).
Een keer goed schoonmaken met soda en je kent het niet meer terug.
Kost vrijwel niets, is niet schadelijk en werkt uitstekend.
(Dit is dus wél natriumcarbonaat ;) )