Hoe krijg ik gesmolten plastic van mijn kookplaat? Geen keramische kookplaat. Ze lijkt een beetje op een langspeelplaat met groeven.

Ik heb een plastiek deksel laten liggen op mijn kookplaat en per ongeluk de verkeerde aangelegd. Zodoende is dat beginnen smelten en nu wil ik dat er volledig afkrijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (2)

Probeer het plastic licht te verhitten, zodat het net op het smeltpunt zit en krap het er dan af met een houten spatel. Licht verhitten kan door een oude theedoek op het plastic te leggen en er met een strijkbout overheen te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als laatste redmiddel:
afzuigkap op de hoogste stand en de plaat zo heet mogelijk laten worden.

Toegevoegd na 51 seconden:
NB: dit alleen doen voor de laatste beetjes. Niet als er nog veel plastic op zit.