Heb je (vet-)vlekken in suede, was het dan (met de hand) met babyshampoo. Je zult zien dat de vlek verdwijnt en dat je suede ook nog mooi blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het beste is om het met de stof zelf te doen. Als je een lapje hebt van dezelfde stof, dan gebruik je die. Het heeft dezelfde structuur en dat is beter voor de vezels, zodat je geen plekken ziet.

Zoals psmans zegt met wat water en shampoo.

Toegevoegd na 10 minuten:
als je de hoezen eraf kunt halen, dan kun je het in de wasmachine op wolprogramma met een klein beetje vloeibare wasmiddel wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou advies vragen aan een goede stomerij.
Wie weet kunnen ze het totale kussen of kussens wel reinigen.
Beetje link om te gaan wassen, als het mislukt heb je een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het met water met een flinke scheut schoonmaakazijn, dat kan weinig kwaad. Gewoon met een spons flink eroverheen poetsen en laten drogen. Daarna kun je altijd nog de stomerij proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kussens maak je schoon met HG vlekkenspray voor tapijt & bekleding is speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van vlekken en vervuiling van tapijt en bekleding. Bovendien geeft het na het gebruik een vuilafstotende werking. Besproei het te reinigen oppervlak. Met een badstof handdoek of met keukenrolpapier het vuil opnemen en het oppervlak droogwrijven. Bij synthetisch tapijt en bekleding inborstelen met een zacht borsteltje en aansluitend het vuil afnemen en drogen met een badstof doek of keukenrolpapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik St marc, bij de goede doe hetzelf zaken te verkrijgen is een biologisch afbijtmiddel maar het helpt fantastisch. je kan het verdunnen zoveel als je wilt, wel na spoelen met schoon water.
wij hebben een geweldige stoffen fauteuil en zouden deze wegdoen, omdat deze er niet uitzag waarop kenissen zeiden waarom maak je 'm niet schoon waarop wij zeiden dat we van alles al geprobeerd hebben. Toen zei deze heb je ook al St Marc gebruikt nee dus en baat het niet dan schaadt het niet maar de stoel hebben we nog steeds hij is als nieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sopje maken van wolwasmiddel en er met een was handje er over heen gaan, of e.v.t met een borsteltje er voorzichtig er over heen gaan.
Daarna kan je er wat keuken rol papier er op leggen, dat het vocht sneller opdroogt.
Suc6