Kan ik een Perilex stopcontact verplaatsen door de draden te verlengen?

in het verleden is bij mij een perilex stopcontact (inbouw) geplaatst. door een nieuwe keuken zit deze nu 50 cm verkeerd.

Als ik het stopcontact verplaats mogen de draden van dit stopcontact verlengd worden met de juiste draden en met een lasclip?

Picture for question
11 maanden geleden
3.2K
Thecis
11 maanden geleden
Lijkt mij niet een heel groot probleem. Een 230v stopcontact mag je ook zo verlengen en een perplex is gewoon 2 of 3 fasen a 230v.
Ik weet het niet 100% zeker, vandaar als reactie geplaatst.
TurfGraver
11 maanden geleden
Is plaats waar verlengt (las) wordt later nog wel bereikbaar?
Utrecht
11 maanden geleden
Als je een nieuwe keuken laat plaatsen is er wel meer installatiewerk te doen. Laat de electricien de perilex ook verplaatsen. Zeker als je daar bijv. een inductiekookplaat op aansluit is het belangrijk dat alles goed en veilig is aangelegd. Niet zelf rommelen met kroonsteentjes.
reus_lucius
11 maanden geleden
utrecht dank voor je reactie ik ben geen electricien maar weet wel hoe je buizen moet leggen, dozen moet boren, draden trekken enz. heb dit jaren gedaan. Ook heb ik perilex dozen geplaatst voornamelijk in installaties waar al pijp en doos waren geplaatst. Heb echter nooit een doos verplaatst. kroonstenen gebruik ik alleen om een lamp op te hangen. De rest van het electrowerk staat op tekening en het kapen is gisteren klaar gekomen. dit weekend worden de dozen geplaatst en de draden getrokken. groepkast moest vernieuwt worden heb zeker al 8 groepen voor keuken. (wasmachine, droger, close in boiler)
reus_lucius
11 maanden geleden
turfgraver ja dat is
TurfGraver
11 maanden geleden
Als je goed last (dus natuurlijk geen kroonstenen) mag dat geen probleem zijn.
helenacrook56
11 maanden geleden
Als je een Perilex stopcontact wilt verplaatsen, is het belangrijk om de juiste stappen te volgen en de geldende elektrische veiligheidsvoorschriften te volgen. Het verplaatsen van een stopcontact vereist kennis van elektrische bedrading en het juiste gereedschap. Het is aan te raden om een professionele elektricien in te schakelen om dit te doen, vooral als je zelf niet ervaren bent in elektrische installaties.
Vortexxx
10 maanden geleden
Ik zou zoiets met lasdoppen doen, en niet die makkelijke steekdoppen, het is even wat meer werk maar zit mechanisch rotsvast.

Geef als eerste antwoord