Speakerset 2.1 is stuk, wat kan er stuk zijn?

Ik heb een Logitech Z-2300 2.1 speakerset voor de PC. Nu is de bas enorm hard en kan niet meer geregeld wordt via de bas-regelaar op de controle unit.
Wel gaat de bas mee met de muziek. Dus de eind-trap moet dus nog heel zijn.
Ik heb de controle unit open gehad en de pot-meter van de basregelaar doorgemeten, die lijkt nog goed te zijn.

Volgens mij moet ik het zoeken in het circuit vanuit de basregelaar naar de eindtrap toe. Of moet ik ergens anders nog kijken?

Ook de basunit open gehad, en ik zie visueel geen problemen. Geen zwarte weerstanden, slechte solderingen, bolle condensatoren, enz.
Ik heb er een foto bijgedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou toch maar eens die grote condensatoren (10000µF) uitmeten.
Kan u ook de andere kant van die print zien want het is een gekend fenomeen dat er aan de koperzijde van de print soms slechte solderingen gevonden worden, vooral aan die capa's.