moet ik handgeschept papier vooraf behandelen om er een sfeerlicht mee te maken?

Ik heb es een sfeerlicht gemaakt met handgeschept papier, en moest dit toen insmeren met een mengeling van behangerslijm en houtlijm. Ik weet enkel de juiste verhoudingen van de lijm niet meer. En of dit ook noodzakelijk is om je papier ermee in te smeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een lieve lobus, die hond. Is hij van jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo, ja, idd, da's mijne rottie... Diesel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een rottie, ziet hij er aandoenlijk uit:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is ne hele lieve, hij is in juli 2 jaar geworden... een echt knuffelbeest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, ik kan je verder niet helpen met je antwoord, want ik ben niet zo creatief, maar er zijn er genoeg die dat wel zijn, hier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit mijn ervaring als boekbinder denk ik dat je twee klassieke lijmsoorten bedoelt: boekbindersstijfsel en beenderlijm. Klopt dat? Ik kan me enigszins voorstellen dat je daarmee een soort perkamentachtige structuur krijgt van dat handgeschepte papier. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gemaakt maar het juiste materiaal lijkt me in ieder geval al een goed begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen reactie, maar een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt eigenlijk wel gelijk, ja.

Antwoorden (1)

Vanuit mijn ervaring als boekbinder denk ik dat je twee klassieke lijmsoorten bedoelt: boekbindersstijfsel en beenderlijm. Klopt dat? Ik kan me enigszins voorstellen dat je daarmee een soort perkamentachtige structuur krijgt van dat handgeschepte papier. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gemaakt maar het juiste materiaal lijkt me in ieder geval al een goed begin.