Hoe maak je een makkelijke zelfgemaakte haarmasker?

haarmasker van huis-tuin-keuken middeltjes, voor dun,droog en statisch haar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn genoeg recepten.

Voor droog haar:
Een ei, theelepel honing, 2 theelepels olijfolie.
Bereidingswijze:
Meng alles goed door elkaar.
Verdeel het over het vochtige haar.
Dek het af met een badmuts of met plasticfolie.
Laat minimaal 30min. zitten en was er daarna met shampoo uit.

Of deze voor droog haar:
Yoghurt masker:
- 1 of 2 thee lepels olijfolie
- Yoghurt
Dit masker is heel makkelijk te maken. Het maakt je droge haar zacht & glanzend.

Voedend haarmasker:
Prak een overrijpe avocado en meng zorgvuldig door je haar. Laat 30 min zitten en was het er goed uit.

Voor droog en beschadigd haar:
Pureer een rijpe banaan en meng er enkele druppels amandelolie door. Mag ook olijfolie zijn, maar dat ruikt wat minder. Masseer er je hele hoofd mee. Laat 15 minuten inwerken, en spoel zorgvuldig uit.

Haar glanzend en sterk maken:
Een kiwi, een ei, bier.
Bereidingswijze:
Snij een kiwi in stukjes, mix met een ei door elkaar, en doe er vervolgens wat bier bij.
Laat dit 5 á 10 min. zitten, en spoel het daarna goed uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1. Meng yoghurt, eigeel, olie en honing voor heerlijk zacht haar!

2. Masseer 1/2 blikje bier in je haar, laat 10 minuten inwerken, spoel uit en je krijgt er stevig haar van.

3. Smeer vloeibare of verwarmde honing op je haar en laat het zo lang mogelijk inwerken. Het maakt je haar glanzend en stevig. Spoel het af en gebruik bij de eerste wasbeurt geen shampoo. Een dag of 2 erna kun je weer wassen met shampoo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pureer een advocado, beetje honing en olijfolie erbij, half uurtje laten intrekken en goed uitspoelen.