Wat doen als je oren onstoken zijn?

Als ik mijn oorbellen uit mijn gaatjes haal is het meestal korsterig en de oorbel is een beetje kleverig.
Hoe stopt het en is het wel onstoken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Ik denk dat het eerder geïrriteerd is dan ontstoken. Ik zou even bij de drogist Sterilon halen (van dettol). Dat op een wattenschijfje doen, en daarmee je oor ontsmetten, 's morgens en 's avonds
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast bovenstaand antwoord moet je, zolang de wondjes vochtig blijven, ook de chirurgischstalen knopjes weer in doen. Dat voorkomt nieuwe irritatie en geeft de kans om te genezen.
10 jaar geleden
Kijk eens kritisch naar waar je oorbellen van gemaakt zijn. Niet iedereen reageert goed op bijv. plastic of nikkelvrij (tenzij je weet of je overgevoelig bent voor nikkel) of verzilverde oorhaakjes of stekertjes. Neem de proef op de som en draag een tijdje alleen zilver of goud.