Ik heb altijd het gevoel alsof ik er verrot uit zie, vooral als ik naar andere vrouwen kijk. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Toen ik zelf 20 was, was ik helemaal niet tevreden met mezelf.
Maar toen ik op 40-jarige leeftijd foto's en films van mezelf zag van toen ik 20 was, vond ik met terugwerkende krancht dat ik er best wel leuk uitzag toen ik jong was.
Toen ik 40 was, vond ik mezelf ook niet veel meer waard.
Maar .... je raadt het al: Als ik nú (ik ben 60) foto's zie van toen ik 40 was, denk ik "Mmmm, ik was best een mooie vrouw".
Zooooo zonde, met terugwerkende kracht tevreden zijn over jezelf. Je moet nu tevreden zijn.
En dat zeg ik iedere dag tegen mezelf als ik m'n ouwe(re) kop in de spiegel zie :-)
Wat je vooral niet moet doen (vind ik tenminste), is je vergelijken met andere vrouwen (in de bladen, of gewoon op straat). Je wilt toch vooral jezelf zijn? En geen kopie van een of ander super "knap" meisje/vrouw, die misschien niet half zoveel inhoud heeft als jij, en misschien lang niet zo leuk/aardig/geestig als jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Open deur natuurlijk : hou op je te vergelijken met anderen.

Je bent een uniek mens, en als je de wereld tegemoet straalt, glimlacht de wereld terug. Je kunt zo fraai zijn als een fotomodel of een filmster, en zo strak als een meisje van 14, maar als je met neergeslagen ogen door de wereld schuifelt, kijk je naar de schaduwen. Draai je gezicht naar de zon, en de schaduwen vallen achter je....

Het doet er niets toe hoe je eruit ziet : dat is je verpakking. Het gaat om hoe jij je vóélt, en het idee, dat er van jou op de hele wereld maar één exemplaar rondwandelt, kan maken, dat je je realiseert, dat je er écht bést mag zijn, 'bad hairday' en al.
Je bent wie je bent : alles wat je al hebt meegemaakt en beleefd, is jouw schilderij....lekker doorschilderen, dus, en lach naar de postbode en de moeder-met-kinderwagen-en-peuter-en-3-boodschappentassen. Je warmte geeft méér, dan wát voor uiterlijke effekten dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
heel mooi gezegd weer, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel mooi verwoord!
realiseer je dat de een knapper is dan de ander, maar dat iedereen de moeite waard is.
geef voldoende aandacht aan jezelf, verwen jezelf eens met een lekkere body lotion, of een bezoekje aan de kapper.
probeer vrede te hebben met jezelf, ook jij bent de moeite waard!
als je je weer zo voelt, spreek jezelf gerust tegen, en zeg hardop: ik mag er wezen!
bedenk ook dat uitstraling zeker net zo belangrijk is als uiterlijk, dus probeer stabiliteit en vrede in je leven in te bouwen.
allemaal makkelijk gezegd, en moeilijk gedaan, dat realiseer ik me wel, maar ik hoop dat je hier toch iets aan hebt.
14 jaar geleden
Echte schoonheid komt van binnen uit.
Dus zorg dat je je goed voelt, dat je gezond bent, dat je blaakt van energie. Hierdoor zal je een bepaalde uitstraling creëren. En wordt je als een mooi persoon gezien.

Maar spiegel je niet af op andere vrouwen. Zijn hebben niet de persoonlijkheid die bij jouw past. Wees niet jaloers op de aandacht die zij krijgen. Dit is maar schijn-aandacht.
Ware geluk ligt in jezelf, niet in het beeld die je hebt over de buitenwereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf goed verzorgen, ga regelmatig naar de kapper, en misschien eens naar stylingsadviseur (kost vaakwel een paar centen). Mijn ervaring is dat verrassende goede tips wat kleur en stijl betreft krijgt. Het aantal miskopen van kleding wordt ook een stuk minder dan. En daarbij, let ook op je taalgebruik, ik vind "verrot" ook niet zo netjes klinken en vaak straal je dat dan ook uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe als ik. Ik vind ook dat ik er hopeloos uitzie en in mijn geval is iedereen het daar volledig mee eens. Dus toen ik – uit pure overmacht - ophield om er een punt van te maken, had ik tijd om te merken dat niemand het erg vind dat ik niet knap ben. Want het is niet belangrijk. Ik word aantrekkelijk gevonden om wie ik ben.
Of juist niet, natuurlijk, maar dat moet ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet naar anderen vrouwen kijken. Het mooiste aan vrouwen is hun glimlach. Vergeet dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je cosmetica?

Zelf had ik altijd het idee dat ik standaard ongebruikelijk donkere kringen onder mijn ogen had, tot ik me realiseerde dat de meeste vrouwen hun gezicht dichtplamuren. Zelf heb ik daar nooit een gewoonte van gemaakt.

De meeste vrouwen hebben niet van nature een gave huid, stralende teint, gezonde blos, rode lippen en grote stralende ogen met lange wimpers. Het kost ze dagelijks veel moeite om er zo uit te zien. Onder die laag make-up hebben ze ook wallen, pukkeltjes en woekerende wenkbrauwen.

Jezelf in natuurlijke toestand vergelijken met vrouwen die succesvol een aantrekkelijk masker dragen, is in feite zoiets als je vergelijken met een tekenfilmfiguur of een mooie paspop.

Je kunt hier twee dingen aan doen:

1. veel oefenen met het aanbrengen van make-up;
2. je realiseren dat je er helemaal zo verrot niet uitziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ook ik gebruik zelden make-up. Dan kun je je inderdaad niet met anderen die wel make-up gebruiken vergelijken.
voel je je ook "verrot"dan? als je uitstraald hoe je je voelt hoef je er niet verrot uit te zien lijkt mij. Ga eens lekker naar een schoonheidsspecialist. Laat je eens adviseren wat goed is voor jou huid. Ga Sporten of zwemmen, beweeg veel ,veel buiten zijn. Ik weet niet wat je leuk vindt? Drink veel water ga bijtijds naar bed ,ontspan bijvoorbeeld lekker in een sauna. Koop een lekkere creme voor je huid. Laat een blijde lach zien. Moet je eens opletten hoe je eruit ziet. Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga op zoek naar een stijl (dit mogen er best meer dan één zijn) die echt bij je past, waar je je lekker in voelt, en waarbij je het gevoel hebt dat je jezelf waardevol vindt (met zorg uitgekozen kleding, make-up en kapsel).

Mensen zeggen vaak dat uiterlijk er niet toe doet, maar dat is helaas niet waar. Je uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren, het is de eerste indruk die mensen gebruiken om je in een hokje te kunnen plaatsen. Dit hokje bepaald wat mensen van je verwachten, en hoe ze je tegemoet treden.

Zoek daarom een stijl waar je je lekker in voelt, zodat je omgeving de juiste reactie op je heeft, waardoor je je gesterkt voelt in je zijn.

Zoek iets in je uiterlijk wat je wel mooi vindt en richt daar eerst je aandacht op, probeer vervolgens andere dingen er aan aan te passen, zodat het een mooier geheel wordt.

Experimenteer, speel met je uiterlijk. Als je geen ideeën hebt kun je diverse boeken doorbladeren om op ideeën te komen, en met vriendinnen de stad in om eens verschillende stijlen uit te proberen is een hele vrolijke dagbesteding.

Je innerlijk is belangrijker maar je uiterlijk is ook een deel van je, wat best wat aandacht verdient, wat als je je er prettig bij voelt je leven een stukje aangenamer maakt.

Succes en veel plezier met het experimenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plastische chirurgie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van jezelf te houden, en jezelf te accepteren.
Zodra je s'morgens opstaat, zeg je tegen jezelf dat je er mag wezen, en dat jezef mooi vind zoals je bent.
Na een tijdje zul je met andere ogen naar jezelf kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet gewoon zelfvertrouwen hebben en hardop tegen jezelf zeggen ik ben een leuke vrouw en heb een mooi innerlijk wat je ziet van andere vrouwen is meestal fake of ze hebben een rot karakter als je een leuk gezin hebt met een goede man trek je dan niks aan van de buiten kant van andere vrouwen want als je vriend van je houd zo als je bent waarom dan nog piekeren over de looks van andre vrouwen...