Ik heb puist littekens hoe krijg je die weg?

Ik krijg nadat ik een puistje heb gehad (ik knijp ze niet uit) littekens en ik schaam er kapot voor. Iemand een idee hoe die weg kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Helaas zijn deze littekens niet altijd even gemakkelijk te behandelen. Producten als PCLE creme (verkrijgbaar bij drogist) helpen soms bij kleine littekens, echter bij hele zichtbare littekens kan je je beter laten behandelen door een specialist. Laserbehandelingen zijn al lange tijd populair. Hierbij wordt je opperhuid 'verdampt' waardoor er een nieuwe opperhuid ontstaat zonder littekens. Mocht je voor een laserbehandeling kiezen, houdt er dan wel rekening mee dat je huid een aantal weken erg gevoelig is en er rood uitziet.

Een minder ingrijpende methode om littekens te verminderen is de zogenaamde bindweefselmassage. Het is een massagetechniek die gespecialiseerde schoonheidsspecialisten kunnen uitvoeren waardoor het bindweefsel gestimuleerd wordt en er weer nieuwe bloedvaatjes in het liitekenweefsel groeien waardoor deze minder zichtbaar worden. Deze massage moet meerdere malen herhaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

met de PCLE creme van Biodermal, deze is precies hetzelfde als de littekencreme van Biodermal maar in verhouding veel goedkoper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met micro Dermabrasie dat is een behandeling die je bij de schoonheidsspecialiste kunt laten doen. Met een apparaatje schafen ze de toplaag van je huid af zodat er een nieuw laagje op kan komen.
Als de littekens dieper zijn kan de huidarts er wat aan doen.