Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je een mooie egale huid ?

want ik heb niet echt super veel puistjes, maar soms heb ik opeens een hele grote puist !! dat vind ik echt heel errug vervelend:(....ook heb ik kleine bultjes en dan lees ik dat er veel mensen naar de huisarts gaan, maar zo erg is het bij mij niet.

HELUUUUUP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk hoort dit gewoon bij je leeftijd.

Niet teveel in puistjes knijpen, en als je het wel doet doe het dan met schone handen en een tissue.
Hou je huid goed schoon, gebruik na het wassen een lotion.
Gebruik af en toe een masker voor een onzuivere huid.
Niet teveel make-up.
Gezond eten en veel water drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je verzorgingsproducten voor je huid? Zo nee, begin daar dan mee. Koop bij de kruidvat of DA o.i.d. een reinigingslotion, het liefst zonder alcohol want dat droogt je huid uit. Vraag aan de verkoopster welke het meest geschikt is. Als je ze hebt gekocht, was dan iedere ochtend en avond je huid grondig met die reinigingslotion. Dit helpt om je huid schoon te houden, zodat je minder last zal krijgen van puistjes. Als je ooit eens een groter puistje hebt: daar zijn speciale producten voor zoals nivea bye bye spots. Een soort stiftje is het, die je op je puistjes kunt aanbrengen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
karnemelk drinken helpt goed evenals brandnetelthee (kun je zoeten met honing). Ik zelf heb vroeger wel héél veel puistjes en puisten gehad, maar dat gaat vanzelf over. Ben nu 63!!! en heb best een aardige huid, geen enkel pukkeltje meer hoor. NIET roken en rauwe wortels eten is ook prima.
Succes en denk maar zo: "alles komt goed", en ik kan het weten!
Bertien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yoghurt eten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een flestjs "Dermalotion" van het merk "Weleda"(:dit is te krijgen bij een natuurwinkel en anders kunnen ze het voor je bestellen). Hier zit zwavel in en werkt perfect tegen pukkels en acne! Gewoon 2x per dag de hele huid ermee insmeren en moet je na een paar dagen zien hoe mooi en schoon deze wordt hiermee. Echt eens proberen!!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Op deze site (bron) staan meerdere goede tips!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, maar waar kan je dit kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel hoe duur:$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dermalotion van WELEDA inhoud 100 ml kost 9,35 euro. https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/6985/Dermalotion-Weleda-100-ml
Ik heb heel erg baat bij de producten van het Kruidvat met Tea tree. Ik gebruik allereerst reinigingsmelk (niet met tea tree, maar gewoon eigen merk Kruidvat), dan de wasgel, dan de reiniginslotion en dan de dag- en nachtcrème. Af en toe gebruik ik de scrub. Het is even wennen aan de geur, maar erg effectief en zeker niet duur! Zit in bruine glaze flesjes/potjes. Er is ook nog een actief concentraat, een soort olie die je op de puistjes moet druppelen, maar dat heb ik nog niet gebruikt!

Tea Tree etherische olie is ontsmettend, krampstillend, pijnstillend, schimmelwerend, schimmeldodend, stimulerend, zweetuitdrijvend, pusoplossend, bacteriedodend, insectenwerend: voorkomt de vorming van lelijk littekenweefsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik reinigingsmelk en voor de huid schoon te maken. clear skin om je porien schoon dicht te maken. wat ik ook gebruik is garnier pure 3 in 1. ik gebruik hem vooral als masker en het is echt superfijn! alleen mag je hem niet te vaak per week gebruiken 1 tot 2 keer want anders wordt je huid tedroog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding