champoo heb je in allerlei kleuren, maar het schuim is altijd wit... waarom??

als je shampoo koopt, kan je dat in allerlei kleuren kopen... (bv. rood, oranje, blauw, groen, ...) maar als je gaat douche en je gebruikt de shampoo in je haar, is het schuim altijd wit... en waarom niet gewoon, rood, oranje, blauw of groen????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Of bier nou geel of bruin is, het schuim in ons glas is altijd wit. Tandpasta en zeep zijn er in allerlei kleuren, maar ook daarvan is het schuim wit. Dit mysterie is snel opgelost.

We zien kleur omdat kleurstoffen in het materiaal ervoor zorgen dat bepaalde kleuren licht beter weerkaatst worden dan andere. In schuim is de dichtheid van deze kleurstof veel kleiner dan in een stuk zeep of in een streep tandpasta. Licht dat door schuim valt, heeft nauwelijks kans op een ontmoeting met kleurstoffen.Elke kleur wordt daardoor even goed gereflecteerd. Het schuim krijgt daardoor de kleur van het opvallende licht, en dat is meestal wit.

hij staat er niet bij, maar dit geldt ook voor shampoo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, best interessant om te weten...