de inhoud van een piramide=1/3 keer de hoogte keer de het grondvlak
het grondvlak=breedte keer lengte

Toegevoegd na 3 minuten:
dat is met een vierkante bodem natuurlijk. Met een ronde bodem is het ongeveer hetzelfde alleen is het grondvlak dan pi keer de straal in het kwadraat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een piramide heeft altijd een vierkante bodem (of grondvlak). Het is een kegel die een rond grondvlak heeft. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou en! XD

Andere antwoorden (1)

V = (1/3)a2.h

waarbij a de oppervlakte is en h de hoogte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
a is de lengte van de ribbe van de basis, niet de oppervlakte van het grondvlak. De formule is dus V = (1/3)a²h http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_(ruimtelijke_figuur)