Is deze toerentalregelaar geschikt voor een 24 volt elektromotor uit een scootmobiel?

is 10 ampère namelijk niet wat weinig?

http://shop.conrad.nl/componenten/bouwpakketten-modules/regelaar-bouwpakketten/gelijkstroomregelaar-bouwpakketten/191507.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

dat ligt eraan wat het vermogen van de elektromotor is.
Het kan best dat het op de elektromotor staat hoeveel de maximale stroomopname is. Dit mag dan maximaal 10 Ampere zijn.
Als je het vermogen van de motor weet en de spanning waarop hij werkt kan je het ook uitrekenen. de formule is
Ampere = vermogen (watt) / spanning (volt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel te licht daar een motor van de scootmobiel een veel hoger amperrage vraagt dan die 10 ampére die deze regelaar kan leveren.Je zult gewoon de motor moeten belasten en de stroom (Ampere) meten die er dan loopt.Meestal zit er op zo'n motor nog wel een plaatje waarop dit vermeld staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus het probleem.... er staan wat codes op waarvan ik niet weet wat het betekend...