Vrouwenstemmen zijn te complex voor de meeste mannen.

Dat komt omdat een man zijn hele brein moet aanspreken om een vrouwelijke stem te kunnen ontcijferen.

Voor een mannelijke stem is dat niet nodig. De ontcijfering van een vrouwenstem is zo vermoeiend dat een man deze liever negeert.

De stembanden van een vrouw zijn anders gevormd dan die van een man, waardoor haar stem niet alleen melodieuzer klinkt, maar ook meer toonhoogtes bestrijkt. Een aantal van die subtiele toonverschillen gaan echter volledig aan het
mannenbrein voorbij.

Volgens onderzoek houden mannen daarom ook van hese vrouwenstemmen. Ze denken dat ze die sexy vinden, maar in werkelijkheid lijken schorre stemmen op mannelijke stemmen, wat voor mannen aangenamer is.

Een vrouwelijke dj kan een radio zender dus al snel veel luisteraars kosten. En het aantal luisteraars bepalen op hun beurt weer de populariteit van de dj. Een cirkeltje dus.

Gek genoeg schijnt een vrouwelijke stem wel weer het best te werken in commercials. Tenzij het een specifiek mannelijk produkt betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vrouwen hebben over het algemeen een iets andere humor dan mannen. Wat je vaak ziet bij vrouwen in een mannenberoep, en nu ook bij vrouwelijke dj's is, dat ze zich gaan aanpassen aan de man en zichzelf hierdoor een beetje verliezen.

Vind de humor van vrouwelijke dj's vaak wat gemaakt en vaak ook over de top plat. Kennelijk met als doel de man de loef af te steken. Als de vrouw gewoon zichzelf blijft, dan is zij echt een welkome aanvulling op de radio en mogen er van mij veel meer bijkomen.
13 jaar geleden
Behalve Claudia de Breij ken ik ook geen goede vrouwelijke DJ's. Inderdaad zap ik dan snel weg naar een andere zender. Meestal dooie humor en kleppen nog meer dan de mannelijke collega's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met kwaliteit