Wat als winckeler prins nou al sinds zijn bestaan alleen maar onzin zou hebben verkondigd?

(Beetje lateraal denken doet een mens goed) Hoe zou jouw reactie zijn als dit een feit was dat morgen op het journaal verscheen? Stel de winckeler prins (of een ander medium waar jij jouw kennis vandaan haalde afgelopen jaren) zou al die tijd al geboycot zijn ofzo.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Als dat zo was, dan moeten ze vooral doorgaan met waar ze al jaren mee bezig was, want alles wat er in de Winkler Prins staat, en elke andere opslagmedium, is onzin...
Een plaatje of beschrijving van water, lest namelijk geen dorst... En van een beschrijving of een plaatje van brood, wordt je niet dik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
snap ik niet. We nemen het voor waar aan. Het is feitelijk wat er in de Winckeler Prins staat. Kan geen onzin zijn. Maar wat als het nou toch onzin was, gebleken na jaren. Dan hebben wij toch een wereld gebouwd op leugens? Hoe nu verder?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
the same as it ever was...

Andere antwoorden (1)

iets IS geen onzin, maar je kan iets wel onzin VINDEN.

Dus als je stelling uit je vraag ineens bekend zou worden is dat de mening van 1 journalist of zo. En daar niet veel journalisten in hun eentje de markt kunnen beinvloeden, gebeurt er dus niks. Waarschijnlijk wordt de journalist weggehoond.

Als heel veel mensen het onzin zouden vinden, dan zorgt de marktwerking er wel voor dat die bron niet zo wijdverspreid en bekend zou zijn geworden.

Dus een bekende bron die ineens onzin blijkt te zijn is zoiets als een vierkante cirkel. Kan niet.

En als het toch allemaal niet waar zou zijn wat er in staat, maar iedereen ervaart het als waar, dan is het voor die groep gewoon waar. Waar is wat werkt. En echte waarheid bestaat niet, en mocht hij wel bestaan dan is hij irrelevant voor ons mensen. Het is onze interpretatie van de waarheid die voor ons iets betekent.