Kan je door de zon vliegen?

Onze zon is van gas, maar is dit gas zo vast dat je er op kan landen of zou je erdoorheen zakken of doorheen kunnen vliegen? (als je natuurlijk de hitte en de afstand vergeet)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.

Hoewel men officieel spreekt over een 'gas' (eigelijk plasma), heerst er in de zon zo'n enorme druk dat er kernfusie optreedt. Heliumatomen fuseren met elkaar waardoor waterstof ontstaat. je snapt dat er in een gemiddelde stukje staal (wat WEL geldt als een vaste stof), geen kernfusie plaatsvindt. Je kan zeggen dat, hoewel je dus spreekt over een gas, de consistentie vergelijkbaar is met een ENORME dichte massa. je zal progressief te pletter slaan wanneer je door de zon zou willen reizen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps... Waterstof gaat over naar Helium natuurlijk!
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De zon bestaat enkel uit gas. Je kunt er dus door vliegen. De hitte zul je wel niet vergeten... :-) Nee, je kunt niet op de zon landen. Heel dicht bij de zon zul je trouwens niet goed weten waar het "oppervlak" van de zon eigenlijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je niet heel snel zou verdampen zou je door de zon kunnen vliegen, ja. Maar er zijn geen vaste stoffen die een temperatuur van miljoenen graden kunnen weerstaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het zou kunnen maar dan moet je echt heeeel snel gaan maar die snelheid kennen we nog niet