De maximale lengte van een astronaut is 1,93. Worden er uitzonderingen gemaakt?

Ik heb de vereiste opgezocht en de maximale lengte voor pilot/commander was ongveer 1,93. Nu ben ik zelf bijna 200cm. Kunnen er geen uitzonderingen gemaakt worden als je echt heel goed zou zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet, dan moeten er allemaal speciale pakken worden gemaakt en andere veranderingen, en dat is veel te duur.
Utrecht
11 jaar geleden
Die speciale pakken zullen op de totale kosten van de ruimtevaart het probleem niet zijn. De ruimte in de ruimtevaartuigen is gewoon te klein voor grote mensen

Het beste antwoord

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de standaardafmetingen van de capsule e.d. . Ze gaan voor jou echt geen "extra large" capsule bouwen. Net zoals in andere beroepen zijn er voorwaarden i.v.m. de lengte. Zo moest vroeger een politie-agent in België minimum 1,68 meter groot zijn. Je zult een andere studierichting moeten kiezen, jammer maar helaas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet lukken. Er zouden
te veel aanpassingen moeten worden verricht aan de bestaande apparatuur, dat de kosten de pan uit zouden rijzen!