Op de maan waait het niet, net zoals dat het er niet regent.

Dat komt omdat er geen lucht is.
Om diezelfde reden kun je ook niet ademen op de maan; er is geen lucht, en dus ook geen zuurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Wind is bewegende lucht. Op de maan is geen lucht, dus nee, het kan daar niet waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de maan waait het niet omdat daar geen dampkring is, daardoor waait het bij ons wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het waait niet op de maan omdat de maan geen atmosfeer kent waarbinnen lucht is. En als er geen lucht is kan er ook geen wind zijn die kan waaien.
Omdat er geen atmosfeer is op de maan is het er ook nooit bewolkt maar altijd helder.