Tot welke grens ligt het noorden van Nederland?

Ik woon in Zandvoort in Noord Holland. Onze vakantie periodes zijn voor het noorden van Nederland.Toch liggen we aan de westkust. Zijn voor Zandvoort de weersvoorspellingen van noord- of midden Nederland van toepassing. Je hoort ook alleen "voor de kustgebieden", maar wat is de noordkust en waar begint de zuidkust of is er een middenkust? Mijn man zegt:"we zijn het westen",ja
dat snapt mijn neus ook, maar hier wordt nooit het weerbericht voor gegeven, wel voor noord, zuid en oost.
Is de grens Noordzeekanaal hiervoor aangegeven, wie weet het?

14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Wat betreft Noord-Holland zeg je dat helemaal goed.
Boven het Noordzeekanaal begint Noord-Holland-Noord.
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Dank je wel.+1
amc
14 jaar geleden
Dank je hartelijk.

Andere antwoorden (1)

Als eerste, de vakantieperiodes zijn opgedeeld noord, midden, zuid. Er is geen west.
Als ze bij het weer spreken over het kustgebied kan je Zandvoort daar toe rekenen. Er zijn geen vaste richtlijnen daarvoor. Maar dat maakt ook niet uit, het is niet zo dat als de weerman zegt dat het gaat regenen in het noorden van het land het in Zuid-Groningen stortregent en in Noord-Overijssel het onbewolkt is en de zon schijnt. Het weer houdt zich niet aan de grenzen die wij mensen stellen.
Vaak zegt men bij het weer het kustgebied, de randstad of het Westen. Dat zijn dan voornamelijk Noord en zuid Holland, maar nogmaals dat betekend niet dat de volgende provincie ineens een totaal ander weertype krijgt.