Hoeveel leerlingen zakken gemiddeld op wiskunde/rekenen jaarlijks?

Ik zou graag informatie willen over leerlingen die moeite hebben met wiskunde/rekenen. Hoeveel er jaarlijks op zakken of onvoldoende hebben en dergelijke. Deze informatie zou heel goed van pas komen voor mijn onderzoek (scriptie)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rekenen wordt nog niet officieel getoetst op de middelbare. Wat wil je nu precies weten? Hoeveel kinderen hun examen niet halen op wiskunde? Welk niveau?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou graag meer informatie willen hebben over hoe slecht of goed leerlingen presteren in het vak wiskunde/rekenen. Hoeveel leerlingen hun examen niet halen op wiskunde is in die zin een zinvolle informatie voor mij.

Antwoorden (1)

Op de site van Cito kun je informatie vinden over de resultaten van examens per vak en per niveau. Je moet zelf even kijken hoe het werkt. Via onderstaande link kun je daarbij komen.

Ik weet niet wat voor scriptie je moet schrijven, maar houd er wel rekening mee dat leerlingen die weten of denken dat ze slecht zijn in wiskunde eerder een profiel kiezen met minder moeilijke of helemaal geen wiskunde (havo, c&n). Je zult het daarnaast ook moeten vergelijken met de slagingspercentages op andere vakken, om een goed beeld te kunnen krijgen. Maar goed, dat zul je zelf ook allemaal wel weten! Succes ermee! Ik hoop dat je iets aan de site hebt.

http://www.cito.nl/Onderwijs/Voortgezet%20onderwijs/centrale_examens/examenverslagen/resultaten_examen.aspx

Toegevoegd na 33 seconden:
c&n moet natuurlijk c&m zijn