Hoe lang mag iemand uit 2 gymnasium maximaal op school zitten?

per dag, als je op half 9 begint. ik ken namelijk iemand die in de 2e zit en die op half 9 begint en half 5 uit is!?! dit is toch niet normaal voor iemand die amper 14 is..?
Is dit gewoon toegestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Waat?? Dat is 8 uur! En dan hoef je alleen maar op te letten en te schrijven! En waarschijnlijk zit er nog een uur pauze tussen ook! Het is misschien wat meer dan de meeste schooldagen, maar als je dit al veel vindt, maak je dan maar klaar voor de rest van je leven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak hem nou niet bang, straks blijft ie tot in de 30 op school.. voetvolk dat heb ik nodig :P
Ik weet niet of het toegestaan is. Ik zelf zit 3x per week van 10 over 8 tot kwart over 4 op school ...
En het lijkt me niet dat de school je een rooster gaat geven wat niet is toegestaan volgens wat dan ook.
Ik zit trouwens in de 2de van het VWO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onze school begin je tien over 8, en sommige zijn dan 5 uur uit. Ik denk dat het dus gewoon toegestaan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is normaal, ik zou ook les kunnen hebben van 8:15 tot 16:15 en je zal waarschijnlijk nooit elke dag elk uur les hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helaas gewoon toegestaan. Een leerling moet aan een urennorm komen die het ministerie hanteert. Als het goed is maken de roostermakers een rooster dat voldoet aan deze norm.

Sterkte op school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leerlingen in het voortgezet onderwijs 2 vwo moeten minimaal 1000 uur lessen per schooljaar volgen. Dit moet worden verdeeld over 5 dagen in de week; dat betekent dus dat er een aantal lange dagen, maar ook kortere dagen tussen zullen zitten. In de schoolgids kun je in de lessentabel zien hoeveel uur er per vak gegeven wordt. Als je even op Google zoekt, vind je lessentabellen van andere scholen: als dat nou heel erg verschilt, zou ik de directeur bellen en vragen of er misschien een foutje is gemaakt.

Op jouw vraag exact: ja, dat mag. We gaan ervan uit dat leerlingen een volledige werkweek (38 uur) bezig zijn met lessen en huiswerk. In overleg met de mentor zou ik de vakdocenten wel willen verzoeken rekening te houden met de hoeveelheid huiswerk dat op die dag voor de volgende dag gegeven wordt. Indien de leraar het huiswerk bijv een week van tevoren opgeeft, kan de leerling dat bijv in het weekend maken, maar op dinsdag voor woensdag opgeven, zou ik niet reeel vinden.