Hoe check je een betrouwbare leverancier voor emailbestanden?

Ik wil een mailing versturen naar mensen met een functie in de ICT. Hiervoor wil ik een extern bureau inschakelen en hun mailbestand gebruiken. Via Google kom ik echter bij een hoop aanbieders uit. Nu wil ik graag checken op betrouwbaarheid. Sommige aanbieders claimen 8 miljoen unieke Nederlandse emailadressen te hebben, alleen lijkt mij dat erg sterk (en tevens; gaat dat om de unieke personen achter de email of puur om het adres?)

Hoe check je de betrouwbaarheid? Of zijn er al gerenommeerde leveranciers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Een aanbieder die 8 miljoen mailadressen in zijn bezit heeft? Dat klinkt als een spam bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk ook vooral de wetten met betrekking tot het sturen van massa mailings. Hieruit kun je al een aantal vragen halen over het legale gebruik van dit bestand. (en vaak ook de waarde daarvan). Vraag hoe het in en uitschrijven uit het bestand in z'n werk gaat, enz

Antwoorden (3)

Mailadressen van leveranciers gebruiken kost goed geld voor een matig product. Een deel van de adressen zal niet meer bestaan. Een groot deel van zulke mailings belandt direct in de spamfolder en van dat gedeelte wat aankomt, moet je nog maar afwachten of het gelezen wordt. Dan blijft er nog een heel klein deel over, waar je een (bruikbaar) antwoord van krijgt. Aan de andere kant, stel voor alle 8 miljoen mensen zouden antwoorden... ;-)

Voor serieuze emailadressenleveranciers zijn die adressen hun brood en zullen ze er veel aan doen die adressen up te date te houden. Liever 800 bruikbare adressen als 80.000 goedkope, maar onbruikbare spamadressen.

Beter een goed item schrijven die dan op gerenomeerde sites/nieuwsletters gepubliceerd wordt. Daar krijg je dan je reacties waar je wat mee kunt (ipv zinloos te spammen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem in ieder geval een leverancier die aangesloten is bij de Email Marketing Associatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zenden van ongevraagde mail is spammen. Ook het bedrijfleven heeft tegenwoordig een spam bescherming. De adressen zullen bij zo'n bulk niet zo duur zijn. De boete die je door de OPTA opgelegd kan worden is echter niet misselijk. Reken in ieder geval maar op enkele duizenden euri.

Je zal iets anders moeten bedenken voor deze actie. Actief worden op digitale sociale netwerken kan wel iets opleveren. Kijk eens op Facebook of Linkedin.