Als ik 1.500 euro bij heb verdient met mijn eigen zaak. wat moet ik dan betalen?

ik werk 26 uur per week bij mijn baas, daarnaast heb ik een (hobby) zaakje.. sta in geschreven bij de kvk en ik heb 1.500 euro omzet gehad vorig jaar. (schat ik)
nu wil ik dat best opgeven, maar wat kan ik verwachten aan kosten.. zaak heb ik al jaren maar nog nooit eerder wat opgegeven. bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Antwoorden (3)

Het maximum percentage belasting is 52.
Na aftrek van de kosten natuurlijk. Goed administreren!
Als je met 52% rekening houdt kan het altijd nog meevallen.
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Alsje het over maximaal percentage hebt: naast 52% is afhankelijk van het andere inkomen er een goede kans dat er 5,75% ZVW-premie moet worden betaald (aparte aanslag). Maar de onderliggende vraag lijkt hier meer te zijn: met welke kosten kan ik rekenen en ben ik uberhaupt aangifteplichtig als ik kosten maak op mijn hobby-activiteiten.
Dat u ingeshreven staat bij de KvK zegt niet zoveel. Gezien de geringe omzet die u vorig jaar had is het nog maar de vraag of u aangifteplichtig bent. U heeft een hobby(zaakje), steekt daar ongetwijfeld veel tijd in en u heeft kosten. Als de hobby wat uit de hand gaat lopen kan het moment daar zijn dat u aangifteplichtig wordt. En op zeker moment kan de fiscus u als ondernemer gaan zien. Dat lijkt nu in elk geval nog niet an toepassing te zijn.

In een artikel van een enkel jaar geleden heeft Regina de Graaf - belastingdeskundige in de rubriek belastingen Telegraaf de verschillende mogelijkheden in een glijdende schaal op een rijtje gezet:

1. de opruimers – geen aangifteplicht
2. de hobbyissten – geen aangifteplicht
3. de mensen met neveninkomsten – wel aangifteplicht
4. de ondernemers – wel aangifteplicht

U hoort waarschijnlijk bij de 2e categorie: de hobbyisten met geen aangifteplicht. Maar oordeelt u zelf of u misschien dit stadium voorbij bent en u inmiddels tot de mensen met neveninkomsten behoort – wel aangifteplichtig dus.
fisbel
12 jaar geleden
Onder een bepaald bedrag hoef je niks af te dragen. Zie algemene heffing/KOR-regeling.