Wat zijn goedkope manieren om een website bekend te maken zonder internet?

Natuurlijk ben ik al bezig met internet marketing.
Ik zit te denken om stickers te printen en die op bepaalde plaatsen op te plakken. En om een paar t-shirts te laten maken voor ong. 10 euro per stuk. Maar wat zijn andere relatief goedkope manieren voor promotie zonder internet?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het is voor een gitaarwebsite. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen gratis gitaar gaan leren spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Steenuiltje
13 jaar geleden
Oh ik houd me aanbevolen voor je website!! Ik zit erover na te denken om gitaarlessen te volgen maar als ik een beginnetje via een website kan maken .... :) Heb je een webadres via privé linkje?

Antwoorden (5)

je kan ook op bepaalde plekken wat visite kaartjes van jezelf neerleggen.
bv op een tafel in de bieb. of bij hotels, scholen of waar je doelgroep maar zit.

je kan ze ook op straat proberen uit te delen.
13 jaar geleden
Ligt eraan wat voor'n site het is. Beste manier is om publiciteit te zoeken, maar voor een site over hoe je gitaar moet leren spelen is dat moeilijk. Misschien een artikeltje schrijven naar een muziektijdschrift ofzo (zijn er vast wel van). Folders drukken (of iets dat er op lijkt) en vragen of je ze bij winkels waar ze muziekinstrumenten verkopen mag neerleggen of ophangen in scholen (aan van die prikborden).

Ik neem aan dat je het tenminste hebt over je hoe-leer-ik-gitaar-spelen-site. Anders moet je het even zeggen.

Mijn tante is een eigen (internet) bedrijf begonnen, die al heel goed nu loopt. Komt vooral omdat (ze verkoopt regenjassen) ze hoog staat op google, maar ook omdat ze heel veel brieven ect. naar linda, magriet en dat soort bladen heeft geschreven. Ze was laatst zelf op RTL boulevard. Mooie reclame natuurlijk voor een klein internet bedrijfje (en nog gratis ook!).

Toegevoegd na 9 minuten:
mond op mond reclame is trouwens ook heel belangrijk! Zorg dat mensen je site leuk vinden en terug (willen) komen, en jouw site aanraden aan hun vrienden.

Alsnog is de belangrijkste bron van pageviews google, denk ik!

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad voor de gitaarsite die wel op een makkelijkere domeinnaam komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt google gaat al prima. gitaar leren spelen eerste resultaat. maar ik vraag me af wat ik offline kan doen.
Probeer ook eens reclame te maken bij gitaarshops met een stel visite kaartjes.
En op scholen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je stickers; pas hiermee op, kan je ook een boete opleveren ivm "vandalisme" van waar je het op gaat plakken.

Verder zou ik eens gaan praten met tijdschriften of bladen, wie wil je eigenlijk bereiken? Jongeren? Dan zou je misschien eens voor de leuk eens proberen een leuk artikel te krijgen in een blad als Hitkrant (weet niet of het nog bestaat?).

Wellicht kun je er nog een ludieke actie aan vast koppelen; Wereldrecordpoging gitaar spelen met zoveel mogelijk mensen die een nummer van JOUW site hebben ingestudeerd? *Noem even iets*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een muziekwinkel binnenloopt vind je vaak kaartjes van speciaal zaken. Bij een drumzaak hier in de buurt liggen er vaak kaartjes van andere muziekwinkels. Verder nog bij muziekscholen adverteren. Bij oefenruimtes in de omgeving, als je daar achter kunt komen. En niet te vergeten bij de kleine concertpodia en muziekcafe's

Toegevoegd na 3 minuten:
Poster en kaartjes bij de plaatselijke ROC, daar zit denk ik je doelgroep