Ziek in loondienst, mag ik aan de slag als ZZP-er?

Casus: In loondienst en als zzp-er aan het werk. Ziek door een ongeval. nu weer deels aan het werk bij werkgever. In overleg met bedrijfsarts. Mag ik daarnaast ook mijn ZZP-werkzaamheden oppakken? Of moet ik daarmee wachten tot ik weer 100% in loondienst aan het werk kan/ben?

Ik heb beide inkomens nodig om rond te komen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (1)

Dat zal aan je activiteiten liggen....

Als zieke werknemer in loondienst wordt je geacht alles te doen wat je herstel bevorderd.

Wanneer je werk als ZZP'er je herstel niet in de weg zit dan mag je dat werk ook weer oppakken.
Hindert het werk het herstel wel, dan gaat het herstel voor en mag je je werk als ZZP'er dus ook nog niet oppakken.

Het is echter niet zwart-wit.

Je kunt vast wel al wat ZZP-werk doen zonder dat dat meteen je herstel in de weg zit. Maar wees daar wel open over richting de bedrijfsarts. Dat voorkomt problemen.
Thecis
4 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat het UWV aan geeft dat de werkzaamheden als Zzper gewoon door mogen gaan. ongeacht wat de werkzaamheden zijn. Gevoelsmatig is dat heel krom en de werkgever zal het daar mee ook niet eens zijn, maar het UWV gaf aan dat het mocht.
Sannev
een jaar geleden
Wordt je werkgever op de hoogte gesteld door de belastingdienst of uwv
Wanneer je zzp diensten verricht tijdens
(Deels) ziektewet van loondienst?
Sannev
een jaar geleden
Wordt je werkgever op de hoogte gesteld door de belastingdienst of uwv
Wanneer je zzp diensten verricht tijdens
(Deels) ziektewet van loondienst?