Hoeveel verdient een hulpverlener?

Hoeveel gaat een sociaal pedagogisch hulpverlener op hbo niveau ongeveer verdienen, en maakt het veel verschil als je er nog een vervolgstudie zoals orthopedagogiek (een master) achteraan doet? Als iemand ook nog zou weten wat dan ongeveer het beste verdient binnen al,es in de hulpverlening zou het top zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K
Inekez1
7 jaar geleden
Daar kunnen allerlei verschillen in zitten. Er staan geen vaste bedragen voor. SPH op HBO niveau kan op heel veel terreinen zijn. De ene functie is de andere niet. Vergelijk eens wat vacatures in die branche, dan krijg je een beetje een beeld. Belangrijk is vooral dat je het werk leuk vindt om te doen en dat je het aankunt qua verantwoordelijkheid en soort cliënten. http://www.indeed.nl/Sph-vacatures
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is niet het type werk dat je doet om rijk te worden. Op hoger (management)niveau kun je best leuk verdienen - al wordt het nooit een commercieel salaris - maar dan heb je weer minder contact met de werkvloer. Echt, foute insteek voor dit soort werk. \Bovendien is het eel belangrijker dat je de kost kunt verdienen met iets wat je leuk vindt (dan hoef je eigenlijk nooit te "werken"), dan dat je een kolerebaan hebt waar je een berg geld van mee naar huis neemt. Daar word je een stuk gelukkiger van.

Antwoorden (1)

Op http://www.nationaleberoepengids.nl/Sociaal_Pedagogisch_Hulpverlener staat daarover:

"Arbeidsvoorwaarden sociaal Pedagogisch Hulpverlener

Het salaris van een SPH'er ligt tussen de €1850 en €2940 per maand.

Je salaris hangt deels af van de instelling waar je werkt en van de positie die je daar bekleedt."

Helaas staat daar echter niet bij hoe oud deze informatie is.

Hier https://www.youchooz.nl/opleidingen/sociaal-pedagogische-hulpverlening/wat-word-je vind je een lange lijst met mogelijke beroepen na een SPH-opleiding. Als je een beroep aanklikt kan je het bijbehorende salaris zien. Een activiteitenbegeleider verdient tussen de € 1.590,- en € 3.195,- per maand. Een ambulant begeleider gehandicaptenzorg tussen de € 1.825.- en € 2.705,-, enzovoort.
Antoni