Heeft er (toevallig) iemand ervaring met het bemachtigen van een baan, ná het volgen van cursussen AutoCad?

...mijn interesse ligt meer bij 3d tekenen, had dus eigenlijk beter bij 3d'smax kunnen beginnen (denk ik). De vraag is eigenlijk tweeledig. Ik ben 45 jaar oud. Ook al leg ik deze cursus met goed gevolg af, en evt. latere vervolg- cursussen ook, kan ik dan wel opboksen tegen jongeren die waarschijnlijk een hogere snelheid hebben? Is er sowieso wel vraag bij bedrijven die de "behendigheid" via een 'soort' om-/bijscholingscursussen hebben geleerd? Eerlijk antwoorden graag als je in dat vakgebied zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik een baan heb gekregen zonder cursussen van AutoCAD. Ik kreeg die aangeboden toen ik werd aangenomen. (Ik teken bouwtekeningen voor blikseminstallaties).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Mag ik je wat vragen stellen? Hoeveel cursusdagen heb je toen gedaan? Wat is je leeftijd (sorry voor de onbeleefdheid...), had je een technische achtergrond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 25. Cursusdagen was toen 2 volle dagen (kreeg een overnachting in hotel erbij) en echt een technische achtergrond: Wel in m'n hoofd, maar nooit in de praktijk wat mee gedaan zeg maar. Kennis van AutoCAD was voor die cursus echt minimaal te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah okay. Maar je hebt wel een technische opleiding gevolgd? Kijk, ....ik vind dat ik best wel wat ruimtelijk of technisch inzicht heb, maar heb nooit mts of iets dergelijks gehad. Dat schrikt een werkgever misschien wel af. Heb je misschien links naar internetpagina's ofzo, waar ik op kan zien op welk niveau jij in autocad dagelijks moet tekenen? Tis misschien wat veel gevraagd, maar het zou mij wel helpen om een beter beeld van het beroep te krijgen....zoniet, geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen technische opleiding, ik heb een MBO diploma voor Allround DTP. Misschien dat ik daar nog wel eens op terug ga komen, want dat bevalt me denk ik op den duur veel beter. Voorbeelden zal ik even op internet zoeken, exacte tekeningen die ik heb gemaakt mag ik niet verstrekken (daar het soms gaat over gebouwen als die van ministerie o.i.d., tekeningen van ons mogen nooit zonder toestemming aan derden worden getoond).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tekeningen die ik maak zullen van ongeveer dit niveau zijn: http://www.canterbury.ac.uk/support/estates/images/autocad-drawing.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...snap ik volkomen. (al is het maar een tekening uit een tutorial bijvoorbeeld. Ik heb autocad, dus ik kan ze openen,....ik zie het wel, ga niet de hele avond zitten te zoeken aub.) Is het werk naar tevredenheid voor jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werk is heel erg leuk, maar bied mij wat te weinig uitdaging. Het bestaat een en al uit het tekenen van gebouwen en installaties of het aanpassen van bestaande tekeningen. En of dat gebouw nu rond is, groot is, klein is of juist heel vierkant; het is hetzelfde werk. Dat is de reden waarom ik denk ik wel terug ga komen op Allround DTP, daar maak je mediauitingen waarvan geen 1 hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een indruk. Bedankt hiervoor. Trouwens toch nog best een werk zoiets. Klopt, het is routine, en als je vaak hetzelfde moet doen zul je een uitdaging missen. De éne persoon meer dan een ander natuurlijk. Zou toch nog wel wat meelketakt met je willen hebben, ook vanwege dat dtp. Ik wil even kijken of dat kan via deze site, heb je daar bezwaar tegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan via deze site, dan moet je op m'n naam klikken en dan zie je op die pagina vlak onder m'n afbeelding (die nog standaard is) een enveloppe. DTP kan ik wel een basis van geven, maar die opleiding duurt 2,5 jaar dus om dat in zijn geheel uit te leggen en de werking ervan lijkt mij via mail onmogelijk, haha. Ook daar geldt trouwens dat ik niets van eigen werk mag tonen omdat dit eigen werk is wat tijdens die opleiding is gemaakt onder het vak PTC (projecten, trainingen en cursussen), waarbij gebruik is gemaakt van opdrachten door bestaande bedrijven. Verdere praktijkervaring heb ik ook daar niet in, omdat ik na die opleiding daar nooit serieus mee bezig ben geweest omdat ik vrij snel deze technische baan aangeboden kreeg. Maar ook daar moeten wel voorbeelden van mijn niveau van te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, heb je een pm gestuurd

Andere antwoorden (1)

Autocad is een medium

Je kan waarschijnlijk goed overweg met autocad, maar heb je ook de kennis om de juiste informatie op scherm te tekenen?

Iedereen kan autocad leren, het is de kennis die je in autocad zet die ertoe doet.

Denk dat je dat eerder kan afvragen