Wat voor bonus kan een medewerker, die niet tot de sales behoort, vragen als hij voor zijn bedrijf een deal van 50k binnenhaalt?

Toegevoegd na 25 minuten:
Deze vraag maakt deel uit van het onderhandelen over een nieuwe arbeidsovereenkomst, die voor een periode geldt waarbinnen de genoemde deal zou kunnen vallen.

Toegevoegd na 1 uur:
De betrokken vragensteller vindt trouwens dat je best een beetje voor jezelf mag opkomen, als je door extra inspanningen het jaarresultaat van een bedrijf dichterbij of in de plus weet te krijgen. Tegelijkertijd vindt hij zijn bedrijf en leidinggevenden ook gewoon topmensen!

Toegevoegd na 1 uur:
edit: toppers

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt natuurlijk ook af van de -netto- winst die het bedrijf uit deze deal zou kunnen halen...

Antwoorden (3)

Als het bij zijn normale werk hoort: niets, tenzij er afspraken over gemaakt zijn in zijn arbeidsovereenkomst.
Als het een bijzondere prestatie is: ook niets, tenzij de werkgever het een beloning waard vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er begint bij mensen die geld _verdienen_ het besef door te dringen dat er wel erg veel mensen in het systeem zitten die wel erg makkelijk geld lijken te _krijgen_ zonder daar veel voor te presteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog wel ja...
Een bonus vraag je niet. Een bonus wordt gegeven als je leidinggevende vindt dat je hem verdient.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tenzij je bij bepaalde financiele instellingen werkt: dan zijn (hoge) bonussen bijna standaard, en kunnen ze alleen maar hoger worden :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrie Dit moet wel in je contract staan dit is niet altijd standaard bij financiele instellingen.
Je kan overhandelen over een bonus, maar als je een deal binnen haalt van 50,000 euro en het bedrijf houd er 5000 euro netto aan over kun je het hebben over 1-2% als zulke vaker voorkomen. Ik vind dat het logischer is dat je bijvoorbeeld 90% salaris krijgt en de rest variabel is en dus afhankelijk van je prestaties.
Wanneer je een bonus kan verdienen wil je uiteraard wel meer je best doen, dat zit gewoon in de mens.