Wat kan je later met de vakken wiskunde, techniek of/en maatschappij leer en economie?

Die vakken ben ik goed in en vind ik leuk darom lijkt het me leuk om er later ook wat mee te doen en het Ou fijn Zijn als je er ook nog een heel goed selaris voor krijgt kunnen jullie hier wat mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (5)

Helemaal niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
natuurlijk kan dat wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo n iemamd als jij niet
Dat zijn de steunpilaren van de gehele industrie.
Met wiskunde en techniek kan je in de meeste constructiebedrijven terecht, met economie bij de banken, of als bedrijfseconoom en maatschappelijk inzicht heb je nodig als je met mensen moet werken.
Verder zijn er nog tal van mogelijkheden, te veel om op te noemen.
13 jaar geleden
Op de middelbare school, niveau Havo/Vwo kies je in het 4e jaar voor een profiel.

Je hebt 2 Natuurprofielen, namelijk Natuur en Gezondheid (NG) en Natuur en Techniek (NT). Deze omvatten als verplichte (of keuze) profielvakken de bètavakken (Natuurkunde, Wiskunde B (of A), Scheikunde, Biologie.
Met dit profiel kun je vooral goed terecht op een technische universiteit, of richting geneeskunde, of richting HBO ook de meer bètagerichte opleidingen. Deze zijn gericht op de wetenschap.

Daarnaast heb je ook 2 maatschappijprofielen, namelijk Cultuur en Maatschappij (CM) en Economie en Maatschappij (EM). Deze omvatten als verplichte of (keuze)profielvakken Economie, Aardrijkskunde, 1 extra vreemde taal, Wiskunde A of C.
Met deze profielen kies je meer voor een opleiding waarbij je meer met mensen te maken hebt. Je interesse zal dan uitgaan naar: Taal / Rechten / Cultuur / Kunst / Praktisch werken / Sociale beroepen / Teamwork / Communicatie / Organiseren / Muziek / Geschiedenis / Mode

Als jij dus aangeeft dat je zowel goed bent in Wiskunde en Techniek, als in Economie en Maatschappijleer kun je dus elk profiel kiezen wat je wilt, en kun je je het beste oriënteren op wat je na de middelbare school voor soort opleiding wilt volgen, dus wat je wilt worden, en welke profiel met welke vakken daarbij past.

Er zijn overigens talloze sites te vinden waar je kunt vinden wat voor soort beroepen je na een opleiding kunt doen, en wat voor soort salaris je vervolgens als startsalaris kunt verwachten. Dit is afhankelijk van opleidingsniveau, en hoe gewild de baan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan leraar worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vastgoedeconomie