Mag mijn auto de aanhanger trekken ( zie uitleg)

Op kenteken staat dat mijn auto 1000 Kg geremd mag terken, de aanhanger mag tot max 1300 kg wegen
maar weegt leeg 450 kg en de werkelijke lading is 400 kg dus de aanhanger weegt maar 850 kg mag deze dan achter mijn auto(auto zelf weegt 1100Kg en ik heb rijbewijs B E

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja dat mag. Zolang de aanhanger icl lading niet meer weegt dan 1000kg is het geen probleem.

Kijk op HorseCab.nl onder aanhanger wetgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang je de 1000 kg niet overschrijd mag je de aanhanger trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang de aanhangwagen met de inhoud erop de 1000 kg niet overschrijd mag je deze achter je auto vervoeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag je blijft binnen de opgegeven limieten dus goed bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

Gewichten van voertuigen gaan altijd over het leeg gewicht vermeerderd met het laadvermogen. In dit geval betekend dit dus dat uw auto de aanhanger niet mag trekken, omdat deze aanhanger leeg gewicht + laadvermogen 1300 kg weegt, en het trekkende voertuig maar 1000 kg mag trekken volgens kenteken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hierboven plaatsen mensen verwijzingen naar artikelen, echter wordt daar uitsluitend gesproken over eisen voor E achter B rijbewijs, en MASSA. Nu is het zo dat de MASSA van een voerttuig altijd het ledig gewicht vermeerderd met het laadvermogen is, waardoor je heel eenvoudig in de war raakt.