Kost snel uit en in checken met ov chipkaart minsten 3 minuten tijd bij treinreizen? in nederland?

Ik heb me laten vertellen dat als je met de trein reist, en je stapt over van bv veolia, naar ns, dat je dan moet uit en in checken met je ov chipkaart en dat je daar minsten 3 minuten tijd voor nodig hebt, ook als je dat bij een en hetzelfde check paaltje doet,gewoon omdat in en uitchecken niet sneller gaat om de een of andere reden. Wie kan me vertellen of dit waar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit klopt, als je uitcheckt gaan er 3 minuten overheen voor je weer kunt inchecken! En andersom ook. Zal wel een soort beveiliging zijn voor mensen die snel uit willen checken en zodra ze controle zien alsnog weer inchecken of andersom.. Mensen die overstappen dachten ook dat ze uit/in moesten checken op de plaats waar ze over stapten, dit hoeft dus niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je bij NS uitcheckt, kun je meteen inchecken bij GVB of andere vervoerder. dat doe je namelijk bij verschillende paaltjes, te herkennen aan logo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je eerst op moet letten is of je wel verder kunt met de chipkaart:
"De OV-Chipkaart is momenteel nog niet geldig op de treinen van Veolia Transport Limburg. Op onze treinen dient u in het bezit te zijn van een regulier papieren vervoerbewijs."
http://www.veolia-transport.nl/vervoerbewijzen/ovchipkaart/geldigheidovchipkaart/

Zie hier voor meer info: http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/waarreizen/waartegebruiken/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heb ingecheckt bij NS, maar je had eigenlijk bij Syntus moeten inchecken, moet je idd 3 minuten wachten met uitchecken, maar als je van NS overstapt op -bijvoorbeeld- Syntus, kan dat in één moeite door zonder dat dat (extra) tijd kost.