Waarom loopt de stempeltijd altijd een kwartier voor bij het afstempelen van een buskaartje?

Ligt dit aan verwachte vertraging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier een reactie van een ex chauffeur,

De stempel kan door een klik slechts per 15 minuten opgeklikt worden. Dat betekent dat je op 08,00 uur een klik maakt. De stempel staat dan op 08,15. Dit blijft zo tot 08,15 dan klik je door tot 08,30.

iemand die dus op 08,01 instapt heeft het voordeel van 14 minuten extra retourtijd. stap je om 08,14 in heb je die niet.
Echter op deze manier heb je nooit discussie dat de stempel te laat staat.

Zie je dat dit wel zo is, dan heeft de chauffeur een geregistreerde stickerset met nummers. Die zal hij over de foute strip plakken en juist stempelen. Als bewijs stempelt hij ook onder in het open deel nog een keer. Dan weet de controleur dat die chauffeur met die sticker (Die terug te leiden is naar hem) klopt.

Overigens extra retourtijd heb je max 14 minuten dus. Wat veel mensen niet weten is dat de tijd van beeindigen van de reis bepalend is en niet van instappen bij retour reizen. staat er 08,15 op je strip. Dan moet je dus uitgestapt zijn om 08,15 en niet uiterlijk instappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is niet structureel,per chauffeur verschillend,dan hoeft hij dat ding niet elk moment in te stellen

profiteer er nog van voor die vervloekte ov chipkaart komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zeg je nou Lebratje,je weet niet waar je over praat,die ov chipkaart is in de trein 10% duurder en de bus meer als 100 je kunt niet meer overstappen,en je betaald je scheel,reken maar eens om en lees deze vraag eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-ov-chipkaart.63493
Dit is volgens mij omdat de buschauffeur zijn stempelapparaatje niet elke 5 minuten opnieuw wil en kan instellen, dus zet hij/zij de tijd iets vooruit.
Dit moet wel, anders ga de chauffeur de reiziger benadelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet tijd hebben om over te stappen op een andere bus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen ze om discusie te voorkomen. Ook stempelautomaten staan zo ingesteld.